آذربایجاناخبارعمومی

رییس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان : رسانه های کشورهای اسلامی باید در کنار هم قرار بگیرند

 رییس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان گفت: برای مقابله با موج اسلام هراسی در جهان ، رسانه های کشورهای اسلامی باید در کنار هم قرار بگیرند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،« افلاطون آماشف» با اشاره به تلاش رسانه های غربی برای بدنام کردن کشورهای اسلامی، گفت : برای مقابله با این جریان رسانه های کشورهای اسلامی باید در کنار هم قرار گرفته و واقعیت های کشورهای اسلامی را بطور صحیح به جامعه جهانی معرفی کنند.
وی افزود: با وحدت و اتحاد رسانه های کشورهای اسلامی، می توانیم از عهده وظایفی که بر عهده رسانه ها است، برآییم.
رییس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان،گفت: رسانه های کشورهای اسلامی از ظرفیت های لازم برخوردارند و باید در راستای استفاده حداکثر از این ظرفیت ها در جهت منافع کشورهای اسلامی استفاده شود.
آماشف ، رسانه را ابزاری موثر برای برقراری روابط نزدیک میان کشورها و ملت ها عنوان کرد و گفت: سفر های متقابل نمایندگان رسانه ای در این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار است و به معرفی بیشتر کشورها به یکدیگر کمک می کند.
وی افزود: روابط ایران و جمهوری آذربایجان در همه عرصه ها در سطح بالا قرار می گیرد و روابط دو کشور در حوزه رسانه ای هم بیش از پیش توسعه می یابد.
وی با اشاره به امضای توافقنامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان، اظهارداشت : بر اساس این توافقنامه ، برای تقویت تعاملات رسانه ای میان جمهوری آذربایجان و ایران ، قرار است همایش ، میز گرد ، سمینار و کنفرانس های مختلف با حضور نمایندگان رسانه ای در باکو و تهران و شهرهای مختلف دو کشور برگزار شود.
آماشف،افزود: یکی از موارد مهم این توافقات مربوط به تقویت ارتباط میان نمایندگان رسانه های مناطق مرزی دو کشور است و در این رابطه نیز تصمیم گرفته شد، نشست های مشترک برگزار شود.
وی، همچنین اعلام کرد که برگزاری اجلاس رسانه های کشورهای حاشیه خزر در دستور کار است و بر اساس توافقات حاصله با همکاران ایرانی نخستین دیدار نمایندگان رسانه های پنج کشور حاشیه خزر ،در جمهوری اسلامی یران برگزار شود.

منبع:ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا