آذربایجاناخبارعمومی

گرامی‌داشت سی‌وهشتمین سالگرد حماسه دفاع مقدس در باکو

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان، آیین گرامی‌داشت سی‌وهشتمین سالگرد حماسه دفاع مقدس را در سالن اجتماعات فلام تاورز باکو برگزار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم که با تلاوتی چند از کلام‌الله مجید، نواخته شدن سرودهای ملی دو کشور و پخش کلیپی بسیار زیبا از قدرت و توانمندی‌های نظامی کشورمان آغاز شد، جواد جهانگیرزاده، سفیر، سرهنگ علی سیفی، وابسته نظامی و اصغر فارسی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، مقامات ارشد وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و جمعی از سفیران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی در باکو، حضور داشتند.

سرهنگ پاسدار علی سیفی در سخنرانی خود گفت: در طول چهل سال گذشته با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به پیشرفت‌های شگرفی در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه‌های نظامی و دفاعی دست یافته‌ایم که مسأله مهم در خصوص صنایع نظامی ایران واقعیت تدافعی آن است.

وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو افزود: در عرصه تولید انواع سامانه‌های موشکی، پهپادها، ماهواره‌ها و سایر تسلیحات نظامی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده‌ایم. این توانمندی‌ها در کنار ایمان و اراده محکم نیروهای مسلح، کشور ما را به امن‌ترین کشور منطقه تبدیل کرده است و همچنین این توان نظامی ضامن ثبات، امنیت ملی و حامی صلح و آرامش منطقه‌ای است.

سرهنگ سیفی همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در معرض تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار داشته است، گفت: ایران در این مدت تسحلیاتی را تولید کرده که به وسیله آنها نه تنها بتواند از خاک خود دفاع کند؛ بلکه دشمن را از فکر حمله بازدارد.

وی اقتدار نظامی و دفاعی کم‌نظیر ایران و همچنین سایر توانمندی‌های کشورمان در عرصه‌های اقتصادی، پزشکی، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و … را دلیل اصلی خصومت آمریکا و رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به رفتارها و اظهارات و استانداردهای دوگانه دشمنان، مسیر عظمت و پیشرفت خود در همه عرصه‌ها را ادامه خواهد داد و در این مسیر برای همکاری با کشورهای دوست و برادر از آمادگی کافی برخوردار است.

وابسته نظامی ایران در باکو افزود: خطر گروه‌های تروریستی تکفیری روز به روز امنیت بین‌المللی را دچار مخاطره بیشتری می‌سازد و استکبار جهانی تمرکز خود بر جنگ اقتصادی و زیرپا گذاشتن معاهدات بین‌المللی نظیر برجام و وضع تحریم‌های ظالمانه برای از پای درآوردن ایران قرار داده است.

سیفی با اشاره به تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس، گفت: این تقارن یادآور رشادت‌های فرزندان کشورمان است که با تأسی به سالار شهیدان در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس هفته ایثار عزت، شهامت و مجاهدت است و مقاومت مردم ایران طی هشت سال دفاع مقدس پایه‌گذار یک غرور ملی تمام نشدنی برای ملت ایران خواهد بود. ما در این جنگ آموختیم در مقابل ستمگران با دست خالی بایستیم.

وابسته نظامی کشورمان در پایان سخنانش بیان کرد: ارزش‌های انقلاب همچون ناموس مردم است، غیرتمندانه از آن دفاع می‌کنیم، ما جنگ‌طلب نبوده و نیستیم؛ اما به فکر دفاع هستیم و زنده و هشیاریم. ما از انقلاب و کشور غفلت نکرده و از آن دفاع خواهیم کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا