آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

برگزاری نشست فرهنگی و هنری ایرانیان مقیم گرجستان

نخستین نشست فرهنگی و هنری ایرانیان مقیم گرجستان با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس برگزار و بر لزوم تأسیس انجمن فرهنگی ایرانیان مقیم گرجستان تأکید شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با هدف ایجاد ارتباط و تعامل فرهنگی ایرانیان مقیم گرجستان، نخستین نشست فرهنگی و هنری ایرانیان مقیم گرجستان طی روز پنجشنبه (۵ مهرماه) با حضور سید جواد قوام‌شهیدی، سفیر و حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی و اجتماعی ایرانی مقیم تفلیس در محل سالن اجتماعات نمایندگی فرهنگی کشورمان برگزار شد.

قوام‌شهیدی در سخنانی، با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها گامی ارزنده در راه توجه به توانمندی‌ها و ارتقای سطح شناخت و تعامل ایرانیان مقیم در گرجستان است، گفت: این دور از نشست‌ها فرصت خوبی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ارتباط و همدلی جامعه ایرانی مقیم در گرجستان و ارائه تصویر صحیح و مثبت از ایرانیان نزد جامعه گرجستان است.

سفیر کشورمان در گرجستان تأسیس انجمن فرهنگی ایرانیان مقیم گرجستان به عنوان سازمان مردمی غیردولتی را بسیار مهم دانست و افزود: این انجمن‌ها می‌توانند در بخش‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، ارتباطات رسانه و اقتصادی در راستای اهداف دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: لازم است ایرانیان مقیم ضمن احترام به قانون اساسی گرجستان و آداب و رسوم آنان و رعایت قوانین و مقررات کشور گرجستان به تعامل فرهنگی با آنان بپردازند و سفارت ایران، تمامی تلاش و امکانات را برای فراهم کردن زمینه‌های برقراری و تحکیم پیوندهای فرهنگی ایرانیان با مردم گرجستان به کار می‌گیرد.

مصطفوی، رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس نیز در این نشست، بر ضرورت مشارکت فعالانه ایرانیان درحوزه فرهنگی و هنری و حضور مؤثر در مناسبات فرهنگی کشور میزبان تأکید کرد.

وی همچنین، شناخت نیازهای فرهنگی ایرانیان مقیم و رفع دغدغه‌های آنان را از اولویت‌های رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس دانست و گفت: ایجاد ساختار مناسب برای استفاده از ظرفیت نخبگان، هنرمندان و فرهنگ دوستان ایرانی، هم‌افزایی فرهنگی و تعیین استراتژی و اهداف از دیگر مواردی است که باید برای توسعه روابط فرهنگی ایران با گرجستان تقویت شوند.

در ادامه این نشست، تعدادی از ایرانیان مقیم به ارائه نقطه نظرات و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی جامعه ایرانی تفلیس پرداختند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا