آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

درخواست پناهندگی بیش از ۱۲۰۰ تن از شهروندان گرجستانی از دولت سوئد

بیش از یک هزار و ۲۰۰ شهروند گرجستانی، در سال ۲۰۱۸ میلادی از دولت سوئد درخواست پناهندگی کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه خبری نیوز گئورگیا روز سه شنبه به نقل از نهاد امور مهاجرت سوئد، گزارش داد که دولت سوئد سال گذشته به درخواست پناهندگی یک هزار و ۲۶۰ شهروند گرجستانی رسیدگی کرده است.
بر اساس این گزارش، از یک هزار و ۲۶۰ درخواست فقط پنج نفر توانستند از سوئد پناهندگی گرفتند، این در حالی است که گرجستان در سال گذشته میلادی از نظر تعداد متقاضیان کسب پناهندگی در سوئد پس از کشورهای سوریه، عراق و ایران در رده چهارم قرار می گیرد.
دولت سوئد بطور کلی در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۵ هزار درخواست پناهندگی را بررسی کرده و با ۳۲ درصد آنها موافقت کرد.
مشکل مهاجرت غیر قانونی شهروندان گرجستان به کشورهای اتحادیه اروپا در پی لغو رژیم ویزا برای این کشور از سوی این اتحادیه، بروز کرد.
تا به حال دولت آلمان، فرانسه، سوئد و ایسلند از گرجستان خواستار انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه شهروندان این کشور به اروپا شدند.
دولت گرجستان نیز به نوبه خود قوانین و مقررات سخت نسبت به متخلفان رژیم بدون ویزا با کشورهای اتحادیهن اروپا را به کار گرفت.
بر اساس این مقررات همه هزینه های اخراج شهروندان گرجستانی از کشورهای اروپایی از سوی خود آنها پرداخت خواهد شد. همچنین مقررات سخت تر در رابطه با تغییر نام و نام خانوادگی شهروندان گرجستانی به کار گرفته شد.
گرجستان بعنوان یکی از کشورهای قفقاز جنوبی با مساحت ۶۹٫۷ هزار کیلومتر مربع و با سه میلیون و ۷۱۸ هزار نفر جمعیت که پس از کسب استقلال ملی هدف اصلی خود را عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کرده است، در پنج سال اخیر برای لغو رژیم ویزا با این اتحادیه تلاش کرد.
اتحادیه اروپا ۲۸ مارس سال ۲۰۱۷ میلادی ( ۸ فروردین ) تصمیم خود در باره لغو رژیم ویزا برای شهروندان گرجستان را اعلام کرد و بدین ترتیب اتباع این کشور امکان سفر بدون ویزای ۹۰ روزه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به دست آوردند.
بنا به آخرین آمار رسمی تا به حال بیش از ۱۹۲ هزار شهروند گرجی در قالب رژیم بدون ویزا به کشورهای اروپایی سفر کردند.
این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بارها نارضایتی خود از نقض رژیم بدون ویزا از سوی شهروندان گرجستانی و افزایش تعداد اتباع این کشور که خواستار پناهندگی در اروپا هستند ، اعلام کردند.
آلمان، فرانسه، سوئد و ایسلند بیش از همه در این خصوص ابراز نگرانی می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا