آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

رییس سازمان غیردولتی رژیم صهیونیستی:هیچ تضمینی برای عدم انتقال موشک های اسراییلی از ارمنستان به ایران وجود ندارد/فروش۵ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به جمهوری آذربایجان

رییس سازمان غیردولتی «طرح های بین المللی برای جامعه» رژیم صهیونیستی به این رژیم هشدار داد در صورت فروش موشک های ضدتانک «اسپایک» به ارمنستان، هیچ تضمینی وجود ندارد که این موشک ها به دست ایران و حزب الله و روسیه نیفتد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج، آریه گوت در مقاله ای مفصل در روزنامه «جروزالم پست»، نوشت : « در حالی که ارمنستان طی ۲۵ سال گذشته روابط نزدیک با ایران برقرار کرده و جمهوری آذربایجان داری روابط استراتژیک با اسراییل است، چه شده است که در شرایط کنونی ارمنستان به فکر برقراری روابط نزدیک با اسراییل افتاده است؟»
آریه گوت افزوده است:« هم اکنون ۶۵ درصد نفت اسراییل را جمهوری آذربایجان که خریدار اصلی محصولات فناوری های پیشرفته اسراییلی است، تامین می کند. »
آریه گوت همچنین با تشریح مبسوط مراودات جمهوری آذربایجان با اسراییل در تمامی زمینه های اقتصادی و نظامی و فرهنگی و با تاکید بر وجود شرایط بسیار مناسب برای یهودیان در جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به یهودستیزی متهم کرده است.
آریه گوت افزوده است:« اسراییل که تامین کننده اصلی سلاح برای جمهوری آذربایجان است، می تواند به ارمنستان نیز سلاح بفروشد. اما، اسراییل برای فروش سلاح به ارمنستان، باید با این کشور دارای مناسبات استراتژیک باشد. واقعیت این است که مناسبات میان دو کشور در حد صفر است. ارمنستان از نظر تجاری هیچ گونه چشم انداز اقتصادی ندارد. ارمنستان، تسلیحات روسی را به صورت اعانه دریافت می کند.»
گوت همچنین با اشاره به فروش ۵ میلیارد دلار تسلیحات اسراییلی به جمهوری آذربایجان افزوده است در میان کشورهای اوراسیا هیچ کشوری به اندازه جمهوری آذربایجان مناسبات صمیمی با اسراییل ندارد.
آریه گوت همچنین هشدار داده است:« در صورت فروش موشک های ضدتانک «اسپایک» به ارمنستان، هیچ تضمینی وجود ندارد که این موشک ها به دست ایران و حزب الله و روسیه نیفتد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا