اردبیلدسته‌بندی نشده

رژیم صهیونیستی مهمترین مانع در توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان

امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: منطقه خاورمیانه حساس ترین دوران خود را می گذراند و منطقه آبستن تحولات مهم است. آمریکا و اسرائیل و بعضی از کشورهای اروپایی برنامه های خطرناکی برای منطقه دارند.


این هفته قرار است اسرائیل، رئیس پژاک را عوض کند. پژاک، پ.ک.ک، منافقین، جندالحق، داعش، النصره و امثال اینها، همه ابزار دست اسرائیل و استکبار جهانی هستند و همه اینها توسط ” آمان ” تجهیز و تسلیح می شوند.
اسرائیل سه سرویس اطلاعاتی قدر دارد: موساد، شاباک و آمان
“شاباک” سازمان اطلاعات و امنیت داخلی است و رئیس آن یک یهودی ایرانی و متولّد تهران است.
“آمان” سازمان اطلاعات نظامی است که بر ارتش اسرائیل نظارت دارد و کار اصلی این تشکیلات در دنیا، راه اندازی گروه های نظامی مخالف و حمایت از گروه های نظامی موجود است.
سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بزرگترین اسلام هراسی را به دست گروه های شبه نظامی مثل القاعده و داعش راه انداخته و دولت ها را با این گروه های مسلح، مهار می کنند تا برای اسرائیل حاشیه امنیتی درست بشود.
حضرت آیت الله عاملی در ادامه افزود: بعد از غائله سوریه، دولت های قفقاز تصمیم جدی برای ریشه کن کردن گروه های تکفیری گرفته بودند اما با منع آمریکا و اسرائیل دست نگه داشتند.
وی ادامه داد: اسرائیل برای مدیریت تحولات منطقه، سرمایه گذاری کلانی انجام داده است. ما سفر لیبرمن به آذربایجان را که درست بعد از سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران صورت گرفت، در این راستا ارزیابی می کنیم.
اسرائیل در آذربایجان سه مأموریت ویژه را برای خود تعریف کرده و با تمام توان دنبال این سه امر است:
اول اینکه آنها در صدد تخریب روابط ایران و آذربایجان هستند و اصلاح رابطه دو کشور برای آنها اصلا پذیرفته نیست. وزیر امور خارجه اسرائیل و هیأت بلند پایه همراه وی، جهت اطلاع از کم و کیف سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران به این کشور سفر کردند.
مقام معظم رهبری در ملاقات با رئیس جمهور آذربایجان از اخلال صهیونیست ها خبر داد و فرمود: برخی از جمله رژیم صهیونیستی از روابط مستحکم میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان خشنود نیستند و دائما در این مسیر اخلال می کنند.
وی افزود: لازم است بدانیم که تا حال قسمت اعظم توافقات ایران و آذربایجان که بین دو کشور امضاء شده اجرا نگردیده است و مانع اجراء، جز اسرائیل نیست.
مأموریت دوم اسرائیل در آذربایجان، جاسوسی و جمع آوری اطلاعات درباره ایران و دخالت در امور ایران اسلامی است. مقدمات شهادت بعضی از شهدای هسته ای ما که با دستور موساد یه شهادت رسیده اند در باکو بسته شد. عوامل ایرانی این ترور در باکو با عوامل موساد ملاقات و هماهنگی های لازم را انجام دادند. بنابراین ما حق داریم نگران سفر وزیر امورخارجه اسرائیل به آذربایجان باشیم.
و اما سومین مأموریت اسرائیل در آذربایجان، مهار اسلام گرا هاست.
تمام زندانیان مذهبی در آذربایجان، با برنامه ریزی اسرائیل، زندانی شده اند. اسرائیلی ها معتقدند که مردم آذربایجان مثل مردم بحرین نیستند که فقط به تظاهرات اکتفا کنند. این ها اگر حرکت بکنند همه چیز از دست خواهد رفت. آن ها گفته اند بخاطر سوء مدیریت، زمینه برای تبدیل شدن جریان اسلام گرا به یک اپوزسیون قوی کاملا فراهم شده و این یک فاجعه بزرگ است و باید جلوی آن گرفته شود.
کابینه امنیتی اسرائیل تصویب کرده که اسرائیل در قفقاز باید به دنبال راهبرد ” همه چیز در منطقه بدون حضور ایران ” باشد و لذا با استفاده از تمام ابزارهایی که در دست دارند خصوصاً موساد، به دنبال کاستن از نفوذ سیاسی فرهنگی ایران، بهم زدن روابط و مهار اسلام گراها و محروم کردن ایران از منافع اقتصادی موجود در منطقه هستند.
خطیب جمعه اردبیل در خاتمه خطاب به کسانی که پای اسرائیل را به منطقه باز می کنند، این آیه را قرائت کرد:
… وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ … ( سوره مائده آیه 51 )
یعنی تولّی و دوستی با کفار، مساوی با هم سنخ شدن با آن ها و داشتن حکم آنهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا