آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

رییس جمهور ارمنستان تهدید کرد در صورت ضرورت از موشک های اسکندر استفاده خواهد کرد

سرژ سرکیسیان، رییس جمهوری ارمنستان تهدید کرد اگر ضرورت ایجاب کند، این کشور از موشک های اسکندر استفاده خواهد کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، سرژ سرکیسیان در گفتگو با تلویزیونی ارمنستان که در لباس نظامی انجام شد، در پاسخ به این سوال که چه چیزی ارمنستان را مجبور به استفاده از موشک اسکندر خواهد کرد، گفت : « اگر نیاز باشد. فراموش نکنید که این مصاحبه را فقط شهروندان ارمنستان تماشا نمی کنند. شما مرا مجبور به جواب دادن به سوالی می کنید که بسیاری از سرویس های ویژه منابع هنگفتی را برای یافتن پاسخ آن صرف می کنند.»
سرکیسیان گفت : « کسی که فکر می کند موشک اسکندر معنای روحی و روانی دارد، درک کاملی از سیستم موشکی اسکندر ندارد.»
همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی «ویرتوالاذ» جمهوری آذربایجان ، سرژ سرکیسیان در این مصاحبه درباره حل مساله قره باغ نیز گفت : « طی ۲۰ سال گذشته ، ما هیچ گاه درباره گذشت در این باره، گفتگو نکرده ایم. همواره گفته ایم و می گوییم که به حل مناقشه براساس تفاهم ها تمایل داریم. این ها، مفاهیم متفاوتی هستند. من مطمئن هستم که اگر این مساله ۲۰ سال بعد از این نیز حل نشود، در طرف ارمنی هیچ تمایلی به گذشت به منظور ملایم تر کردن وضعیت ایجاد نخواهد شد. زیرا، گذشت نمی تواند به حل مساله منجر شود.»
سرژ سرکیسیان در پاسخ به کسانی که خواهان تجدیدنظر در روابط ارمنستان با روسیه به دلیل فروش تسلیحات به جمهوری آذربایجان هستند نیز گفت : « این سخنان، بسیار خطرناک است و می تواند وضعیت بسیار بدی را ایجاد کند. زمانی که می گویید در مناسبات تجدیدنظر شود، تجدیدنظر یا بهبود روابط با چه کسی را در نظر می گیرید؟ رابطه با ترکیه یا رابطه با ناتو را؟ آیا فکر می کنید که همه آغوش خود را باز کرده اند که ارمنستان را در آغوش بگیرند؟»
سرکیسیان درباره نتیجه فروش تسلیحات روسی به جمهوری آذربایجان نیز گفت : « فروش این تسلیحات، بدترین مساله در مناسبات روسیه و ارمنستان است. اما، هنوز هیچ چیز مهمی روی نداده است. اگر فروش این تسلیحات، نتیجه جدی نداشته باشد، ما آن را فعالیت درازمدت سیاسی روسیه برای تثبیت وضعیت در منطقه محسوب خواهیم کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا