آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

رییس جمهوری سابق گرجستان دولت کنونی را تهدید به سرنگونی کرد

میخائیل ساآکاشویلی رییس جمهوری سابق گرجستان که در کشورش مورد پیگرد قضایی قرار دارد، وعده داد که بزودی به این کشور بازگشته و ظرف ۷۲ ساعت دولت کنونی گرجستان را سرنگون خواهد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: «میخائیل ساآکاشویلی» رییس جمهوری سابق گرجستان وعده داد که به زودی به این کشور باز گشته و دولت کنونی در این کشور را سرنگون خواهد کرد.

این سیاستمدار سابق این اظهارات را در پیام ویدئویی که از یکی از شبکه‌های تلویزیونی گرجستان پخش شد اعلام کرد. وی که در گرجستان مورد پیگرد قانونی قرار دارد، تاکید کرد که به زودی به میهن باز خواهد گشت و اطمینان داد که بخش فعال گرجستان و مخالفان دولت آزادی وی را تامین کرده و او خواهد توانست ظرف ۷۲ ساعت قدرت حاکمه کنونی در این کشور را سرنگون کند.

ساآکاشویلی ابراز اطمینان کرد که این حادثه یک سناریوی تغییر رهبری کشور از راه مسالمت آمیز خواهد بود.

رییس جمهوری سابق گرجستان همچنین اعلام کرد که با حزب حاکم این کشور که به عقیده وی افرادی دیوانه هستند و ملت گرجستان قربانی اقدامات آنها شده، مبارزه جدی خواهد کرد.

لازم به یادآوری است «میخائیل ساآکاشویلی»  در سال ۲۰۰۴ و در نتیجه به اصطلاح «انقلاب رز» در گرجستان که در جریان آن ساختمان پارلمان کشور به تصرف مخالفان درآمده و پس از آن رییس جمهوری قانونی این کشور برکنار شد، به قدرت رسید. وی در سال ۲۰۱۳و در پی شکست سیاست‌هایش در گرجستان، این کشور را ترک کرده و مبارزات سیاسی خود را در کشور همسایه، اوکراین ادامه داد و  پس از کودتای دولتی در این کشور، وی سمت فرمانداری استان اودسا (در جنوب اوکراین) را به دست آورد.

در حال حاضر چندین پرونده قضایی، از جمله اتهام به سازماندهی قتل، علیه وی در گرجستان در جریان است و در صورت بازگشت به خاک کشورش با خطر دستگیری، محاکمه و زندانی شدن مواجه است. ساآکاشویلی در حال حاضر در هلند زندگی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا