آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

رییس جمهوری جدید گرجستان: هدف من وارد کردن گرجستان به اتحادیه اروپا و ناتو است

«سالومه زورابیشویلی» رییس جمهوری منتخب گرجستان گفت: هدف من وارد کردن گرجستان به اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،زورابیشویلی در مصاحبه با بخش روسی بی بی سی افزود: در صدد هستم در مساله تقویت روابط گرجستان با نهادهای یوروآتلانتیک از فعالترین روسای جمهوری گرجستان باشم.
وی اظهار داشت: شش سال آینده، سال های بسیار مهم برای گرجستان در توسعه روابط با اروپا و ناتو خواهد بود و در این مدت کشور ما باید با نهادهای یوروآتلانتیک بطور کامل ادغام شود.
زورابیشویلی یکی از جوانب فعالیت خود را تلاش برای تقویت جایگاه بین المللی گرجستان عنوان کرد و گفت: ما باید در زمینه معرفی بیشتر گرجستان به جهان اقدام کنیم.
وی اولویت فعالیت خود بعنوان رییس جمهوری گرجستان را ایجاد وحدت در جامعه این کشور و نزدیک تر کردن آن به اروپا عنوان کرد و گفت: من در اروپا به دنیا آمده و آنجا زندگی کرده ام و بیش از ۳۰ سال بعنوان دیپلمات فرانسه فعالیت داشتم.
وی افزود:با جامعه اروپا آشنایی دارم و راهکارهای برقراری روابط نزدیک با آن را می دانم و باید به طرز تفکر باقی مانده از شوروی سابق که با وجود فروپاشی شوروی در ۲۵ سال اخیر همچنان در جامعه گرجستان حاکم بوده ، پایان دهیم.
به گفته وی اگر به وحدت در گرجستان نایل نشویم، نمی توانیم در زمینه بازگرداندن سرزمین هایی که از کنترل دولت گرجستان خارج شده است ، موفق شویم.
زورابیشویلی بعنوان نامزد حزب حاکم ‘ رویای گرجستان ‘ روز چهارشنبه گذشته در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با کسب بیش از ۵۹ درصد آرا به گریگول واشادزه نامزد انتخاباتی نیروهای مخالف دولت پیروز شد.
مراسم سوگند رییس جمهوری جدید گرجستان ۲۵ آذر جاری برگزار می شود و گئورگی مارگولاشویلی رییس جمهوری فعلی اختیارات خود را به سالومه زورابیشویلی واگذار خواهد کرد.
نیروهای مخالف دولت با ادعای بر تخلف و تقلب گسترده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و استفاده از ظرفیت و امکانات دولت به نفع زورابیشویلی در جریان انتخابات ، اعلام کردند نتایج این انتخابات را به رسمیت نمی شناسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا