آذربایجاناخبارعمومی

رییس اتحادیه نویسندگان “قلم” جمهوری آذربایجان : تحریم های آمریکا ثبات اقتصادی جهان را به هم می زند

رییس اتحادیه نویسندگان “قلم” جمهوری آذربایجان، گفت : سیاست های ضد ایرانی دولت آمریکا ثبات اقتصادی جهان را به هم می زند و نارضایتی بزرگی در جهان پدید می آورد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،«قربان جبرائیل» افزود: نفت ایران به دلیل کیفیت مناسبش، جایگاه و وزن خاصی در بازار انرژی جهان دارد و توقف عرضه نفت این کشور ،توازون بازار جهانی را به هم می ریزد.
وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها حاضر نیستند این منبع انرژی مناسب را از دست بدهند، از این رو شاهد افزایش نارضایتی کشورها از اقدامات اجباری دولت آمریکا هستیم.
این صاحب نظر آذری گفت: تحریم ایران، روابط اقتصادی آزاد در سطح جهانی و نیز شرایط عادی بازار انرژی را به هم می زند و موجب ناپایداری روابط اقتصادی بین المللی می شود.
جبرائیل ، با اشاره به اینکه تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به تحریک رژیم صهیونیستی، صورت می گیرد و تنها حامی ترامپ در این مورد نتانیاهو است ، افزود: کشورهای اروپایی نیز که متفق اصلی آمریکا به شمار می روند، با تحریم ایران مخالف هستند.
وی افزود: بسیاری از شخصیت های برجسته در خود آمریکا به عواقب نامطلوب این سیاست نادرست که جایگاه کشورشان را در سطح بین المللی خدشه دار می کند، پی برده اند.
جبرائیل گفت : تحریم های آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است ، این موضوع از هم اکنون نیز قال مشاهد است و دولت آمریکا قبل از اعمال این تحریم ها ناگزیر شده هشت کشور را معاف کند.
این صاحب نظر آذری، در مورد دلیل اقدامات خصمانه امریکا را سیاست مستقل ایران عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در مقابل توطئه های کاخ سفید و نیز جنایات رژیم صهیونیستی غاصب ایستاده و این خشم ترامپ را برانگیخته است.
جبرائیل افزود: این پایداری و ایستادگی جمهوری اسلامی در منطقه باعث شده آمریکا در منطقه از جمله عراق و سوریه دچار شکست شده است.
وی، دلیل دیگر تحریم ها علیه ایران را ، دستاوردهای ایران در حوزه های مختلف و بخصوص در عرصه علم و فنآوری عنوان کرد و گفت: ایران در چند دهه اخیر به پیشرفتهای قابل توجهی در حوزه فنآوری نانو ، صنایع هوا و فضا ، صنایع داروسازی دست یافته است.
جبرائیل افزود: ایران همچنین از نظر روند توسعه در عرصه های مختلف علمی یکی از کشورهای پیشگام در جهان است و در حال حاضر نیز برنامه هسته ای مسالمت آمیز را با موفقیت ادامه می دهد.
وی افزود: استکبار جهانی از این دستآوردهای سیاسی و علمی ایران هراس داشته و توان تحمل آن را ندارد.
رییس اتحادیه نویسندگان ‘قلم ‘ جمهوری آذربایجان اظهار داشت : با وجود اینکه کشورهای متفق آمریکا از واشنگتن در مساله اعمال تحریم های جدید علیه ایران حمایت نکردند ولی رژیم صهیونیستی و صهیونیسم بین الملل، ترامپ را برای اعمال این تحریم ها تحریک می کنند.
جبرائیل، با اشاره به اینکه تحریم های آمریکا اقدامی ظالمانه علیه ملت ایران بوده و شهروندان ایرانی از این اقدام خصمانه رنج می برند، گفت: ولی بر اثر وحدت و همدلی مردم و دولت است که جمهوری اسلامی ایران تا به حال توانسته با این تحریم های غیر قانونی مقابله کند.
وی افزود: ملت و دولت ایران در سایه وحدت و انسجام، این تحریم ها را نیز پشت سرمی گذارند.
این صاحب نظر آذری گفت: کشورهای اسلامی و منطقه در این شرایط باید جمهوری اسلامی ایران در برابر این اقدامات نا عادلانه دولت آمریکا حمایت کنند.
جبرائیل با اشاره به دیدار سه جانبه اخیر وزیران امور خارجه ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان در استانبول و نیز سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران مبنی بر این که باکو و آنکارا در کنار تهران هستند، ابراز امیدوارری کرد که کشورهای اسلامی در این مساله در کنار ایران بوده از این مبارزه حمایت کنند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا