آذربایجاناخبارعمومی

رییس اتحادیه قلم جمهوری آذربایجان: اتحاد مسلمانان جهان پیام اصلی امام خمینی(ره) بود

رییس اتحادیه نویسندگان ‘ قلم ‘ جمهوری آذربایجان ، پیام اصلی امام خمینی (ره) را اتحاد مسلمانان عنوان کرد و گفت: شرایط فعلی جهان اهمیت تاریخی توصیه های امام راحل درباره وحدت مسلمانان را بار دیگر نشان می دهد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، قربان جبرائیل افزود: وصیت نامه سیاسی امام راحل،بیانگر وظایف و آرمان های مسلمانان است و در شرایط فعلی جهان و به ویژه در وقایع اخیر قدس بار دیگر متوجه اهمیت تاریخی این وصیت نامه می شویم.
وی، اظهار داشت: آن حضرت وحدت مسلمانان را تنها راه برای ایستادن در برابر توطئه های دشمنان جهان اسلام می دانست.
این صاحب نظر آذربایجانی در ادامه افزود: استکبار جهانی هرگز از سیاست های خصمانه علیه مسلمانان و بطور کلی جهان اسلامی دست بردار نیست و شرایط برخی کشورهای اسلامی مانند سوریه ، عراق ، لیبی ، افغانستان و یمن نشانه این سیاست است.
به گفته جبرائیل، امپریالیسم جهانی همواره از شخصیت امام خمینی و ایده های ایشان وحشت زده بوده و آن را تهدید اصلی برای شکست سیاست های خصمانه علیه جهان اسلام و نیز پایان تصاحب ظالمانه بر ذخایر خدادادی جهان سوم می داند.
وی افزود: به همین خاطر است که در حال حاضر با وجود گذشت نزدیک به ۴۰ سال از انقلاب اسلامی شاهد فشارها و توطئه های امپریالیسم جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.
رییس اتحادیه نویسندگان ‘قلم’ سیاست های اخیر آمریکا نسبت به برجام و خروج یکجانبه این کشور از توافق بین المللی مربوط به برنامه هسته ای جمهوری اسلامی را بخشی از این توطئه ها عنوان کرد وگفت: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف امریکا، بار دیگر صداقت و پایبندی خود را به تعهدات بین المللی به نمایش گذاشته است.
جبرائیل، امام خمینی را الگویی برای رهبران آزادیخواه و بطور کلی برای انسان های مبارز عنوان کرد و گفت: مردم ایران با رهبری شخصیتی چون امام خمینی (ره ) و با تکیه بر توصیه های آن حضرت توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند و به استعمار جهانی و غارت ثروت مردم ایران توسط آنها پایان دهند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا