آذربایجاناخبارایران

رژیم صهیونیستی به دنبال اخلال در روابط ایران و جمهوری آذربایجان است

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر نتانیاهو به جمهوری آذربایجان گفت: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه نه تنها سازنده نیست بلکه مخرب است و این رژیم سعی می کند در روابط کشورهای اسلامی خلل ایجاد کند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه نشست خبری امروز -دوشنبه- خود درباره سفر نتانیاهو به جمهوری آذربایجان گفت: سفر نتانیاهو به آذربایجان موضوع داخلی این کشور است؛ با این حال شاهد برخی شیطنت ها و رفتارهای مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه هستیم که سعی می کند با برخی اقدامات در روابط کشورهای اسلامی خلل ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد :حضور این رژیم در منطقه نه تنها سازنده نیست بلکه مخرب هم هست و می توان در این چهارچوب به این سفر نگاه کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تصور ما این بود که نباید دولت آذربایجان ، وی را می پذیرفت چون حسن نیتی در رژیم صهیونیستی وجود ندارد و می تواند در روابط آذربایجان با کشورهای اسلامی خلل ایجاد کند.
قاسمی در عین حال گفت: آذربایجان کشور مستقلی است و خودش تصمیم می گیرد ؛ با این حال باید هوشیار باشد و در دام سیاستهای رژیم صهیونیستی قرار نگیرد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهار نظر مقامات جمهوری خودخوانده قره باغ و تعمیر مسجدی در شهر شوشی این جمهوری توسط مهندسان ایرانی گفت: اطلاعی از اینکه چه کسانی و از کدام بخش به این منطقه سفر کرده اند ندارم و نمی توانم درباره صحت و سقم آن اظهار نظر کنم.
قاسمی گفت : رسانه های منطقه قفقاز با توجه به تنش های قومی که درمنطقه وجود دارد نظراتی می دهند و در مورد ایران مطالبی می گویند؛ مواضع ما در این منطقه روشن است و تغییری در مواضع خود نداده ایم و این مواضع را ادامه خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا