آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

رونمایی باکو از کتابی درباره نظامی گنجوی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل/ عکس

تحریفات «مرکز بین المللی نظامی گنجوی» جمهوری آذربایجان در معرفی نادرست این شاعر پارسی گوی به دنیا، به سطح سازمان ملل نیز ارتقاء داده می شود؟

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سایت «مدرن»، مرکز«مرکز بین المللی نظامی گنجوی» جمهوری آذربایجان از کتاب «نظامی گنجوی شاعر و حکیم» در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک رونمایی خواهد کرد.

اسماعیل سراج الدین، یکی از روسای «مرکز بین المللی نظامی گنجوی» جمهوری آذربایجان، از مولفان این کتاب اعلام شده است.

خانم «تاریا هالونن»، رییس جمهور پیشین فنلاند، خانم «وایرا ویکه فریبرگا»، یکی از روسای «مرکز بین المللی نظامی گنجوی» جمهوری آذربایجان و «روشن مراد اف»، دبیر این مرکز بر اهمیت این کتاب تاکید کردند.

این سایت افزوده است: « تاسیس مرکز بین المللی نظامی گنجوی در گنجه در سال 2012، در وهله نخست یاد این شاعر حکیم در کشور زادگاهش آذربایجان را حفظ می کند. دومین ماموریت مهم این مرکز نیز ایجاد دسترسی به کتاب ها درباره نظامی گنجوی به زبان های مختلف و تقویت این کارها در آینده است.»

گفتنی است به رغم این که نظامی گنجوی شاعری پارسی گوی است، «مرکز نظامی گنجوی» از مقامات و سیاست مداران پیشین و مشهور کشورهای مختلف که اکثرا وابستگی فکری به جریان صهیونیسم و ماسونی دارند، از جمله چند تن از سران پیشین رژیم صهیونیستی تشکیل شده است.

نظامی شناسان برجسته ایران و جهان در «مرکز بین المللی نظامی گنجوی» جمهوری آذربایجان عضویت ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا