آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

رونمایی از پهپاد جدید ترکیه

مدیر فنی شرکت دفاعی «بایکار» ترکیه از تولید هواپیمای جنگی بدون سرنشین که با سرعت صوت پرواز می کند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سلجوق بایراقدار مدیر فنی شرکت دفاعی بایکار روز جمعه درباره محصول جدید این شرکت گفت: «سیب قرمز (Kızılelma) اولین هواپیمای بدون سرنشین ترکیه است که با سرعت صوت حرکت می کند. این پرنده اولین پرواز خود را در سال 2023 انجام خواهد داد.»

وی با اشاره به بومی سازی این پرنده بدون سرنشین اظهار داشت: «همه قطعات الکترونیکی، کد نویسی ها و نیز قطعات مکانیکی را خودمان تولید کرده ایم. این هفته به نمونه اولیه آن بالها را متصل کردیم.»

مدیر فنی شرکت دفاعی بایکار با بیان اینکه در دنیا بر روی پرنده های بدون سرنشین سرمایه گذاری زیادی در حال انجام است، گفت: «پرنده ای که بدون سرنشین شد می تواند ماموریتهای بسیار خطرناکتری را انجام دهد. گاهی در جنگ، از دست دادن خلبان به معنای شکست خوردن است و شما نمی توانید خطرات را پیش بینی یا کنترل کنید. اما درباره پرنده های بدون سرنشین چنین خطری وجود ندارد.»

بایراقدار با اشاره به کار یکسال و نیمه بر روی پرنده جدید، اظهار داشت: «این پرنده به اندازه پهپاد آکینجی نمی تواند در آسمان باشد زیرا بسیار سریع پرواز می کند. در تکنولوژی این هواپیما از تجربه آکینجی و تی بی 2 استفاده کرده ایم.»

وی افزود: «این جنگنده همانند پهپادهای ترکیه از سطح راداری پایینی برخوردار است. وزن پروازی آن 6 تن است و با مهمات ساخته شده به دست مهندسان ترکیه ای عملیات های خود را انجام خواهد داد. این جنگنده توانایی حمل 1500 کیلوگرم مهمات را دارد.»

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا