آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

ابراز همدردی مدعی دفاع از فلسطین با رژیم غاصب صهیونیستی

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با «اسحاق هرتزوگ» همتای صهیونیستی خود، عملیات شهادت طلبانه اخیر فلسطینیان را که طی آن ۱۱ صهیونیست به هلاکت رسیدند، محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن، اردوغان در این تماس از صهیونیست های به هلاکت رسیده در این عملیات به عنوان «قربانیان عملیات تنفربرانگیز» نام برده و برای مجروحان صهیونیست آرزوی بهبودی کرد.

اردوغان همچنین برای نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به بیماری کرونا مبتلا شده آرزوی بهبودی کرد.

بر اساس این گزارش، بدین ترتیب رئیس جمهور ترکیه به جمع امارات و بحرین و مصر و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیوست که عملیات اخیر مقاومت فلسطین را به تعبیر خودشان محکوم کردند.

هرتزوگ در اوایل ماه میلادی گذشته از ترکیه دیدن به عمل آورد و با اردوغان دیدار و گفت وگو کرد و بدین ترتیب ازسرگیری روابط میان دو طرف را پس از یک دهه قطع رابطه میان تل آویو و آنکارا اعلام کرد.

در همین راستا قرار است رئیس جمهور ترکیه ظرف چند روز آینده به منظور بررسی برخی از مسائل اقتصادی و سیاسی دو جانبه رهسپار تل آویو شود.

ترکیه که در طول ماه‌های اخیر روابط خود با رژیم صهیونیستی را تحکیم بخشیده و میزبان رئیس این رژیم نیز بود، در تازه ترین پرده از این روابط با آنها ابراز همدردی کرد.

سفارت ترکیه در تل آویو دوشنبه هفته گذشته کشته و زخمی شدن شماری از صهیونیست ها را تسلیت گفت.

در پیام سفارت ترکیه آمده است: «ما حمله شب گذشته را محکوم می کنیم و به خانواده قربانیان این حمله تسلیت می گوییم و برای زخمی ها شفای عاجل آرزو می کنیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا