آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

روسیه به دنبال افزایش روابط سیاسی و اقتصادی با جمهوری آذربایجان است

یک دیپلمات ارشد روسیه از تلاش این کشور برای افزایش روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «دنیس گونچار» مدیر بخش کشور‌های مستقل مشترک المنافع وزارت امور خارجه روسیه از تلاش کشورش جهت افزایش سطح روابط با جمهوری آذربایجان در زمینه های مختلف خبر داد.

این دیپلمات روسی گفت: «روابط بین مسکو و باکو معمولی است و طرفین قصد دارند روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی را توسعه دهند.»

این مقام وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که در جریان سفر اخیر «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان به مسکو، بیانیه همکاری بین روسیه و جمهوری آذربایجان امضا شد. به گفته این دیپلمات روس، این بیانیه روابط دوجانبه را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.

گونچار افزود: «ما این را مرحله مهمی در روابط چندجانبه خود می‌دانیم و آمادگی داریم تمام مفاد بیانیه مذکور را با قوت بیشتری اجرا کنیم.»

وی تاکید کرد که این سند مجموعه روابط دوجانبه دو کشور را در بر می‌گیرد و هماهنگی نزدیک تر در سیاست خارجی و همچنین توسعه روابط تجاری و اقتصادی را پیش بینی می‌کند.

گونچار گفت: «منطق همکاری روسیه و جمهوری آذربایجان ما را به افزایش معمول روابط دوجانبه سوق داده است.»

یادآور می شود، روسیه نقش شایان توجهی را در برقراری آتش بس بین باکو و ایروان ایفا کرده است. رئیس جمهور روسیه اخیرا پس از دیدار سه‌جانبه با رؤسای جمهور آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان از توافق برای ایجاد سازوکار جدیدی برای تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان پیش از پایان سال جاری میلادی خبر داده بود.

منبع: دانشجو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا