آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

روزنامه ینی مساوات؛باکو سلاح های جدید از اسرائیل خریداری می کند

روزنامه «ینی مساوات» جمهوری آذربایجان نوشت:بر کسی پوشیده نیست که ارمنستان همواره با حساسیت ویژه ای موضوع امکانات تسلیحاتی جمهوری آذربایجان را دنبال می کند. کشور دشمن از همکاری های نظامی میان آذربایجان با اسرائیل و روسیه نیز که دو کشور مهم تولید کننده و صادر کننده سلاح و تکنولوژی نظامی در جهان هستند، به شدت نگران است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ینی مساوات افزود:کشور اشغالگر ارمنستان اخیرا برای برهم زدن روابط میان باکو و تل آویو دست به اقدامات مخربی زده و برای ایجاد سردی در روابط میان آذربایجان و اسرائیل دست به اقدامات خائنانه ای زده بود. انتشار مقالاتی در برخی روزنامه های کم تیراژ اسرائیلی که در آن از شرکت متخصصان اسرائیلی در درگیری ماه آوریل سال گذشته و تحت فشار قرار گرفتن آنها از سوی نظامیان کشورمان نمونه بارزی از این اقدامات مخرب است.

بر اساس گزارش ها و خبرهای منتشر شده، دولت آذربایجان در صدد خرید سلاح های جدیدی از کشور اسرائیل می باشد. در این خصوص رسانه های اسرائیلی نیز نوشته اند که جمهوری آذربایجان قصد خرید تعدادی از آخرین مدل های پیشرفته پهبادهای «هرمس-۹۰۰» از اسرائیل را دارد. این در حالی است که جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۰۶ از این نوع پهبادها ۱۲ فروند و در سال ۲۰۱۶ نیز ۱۵ فروند از اسرائیل خریداری نموده بود. گفته می شود که این بار پهبادهای سفارش شده آخرین و مجهزترین مدل تولید شده در اسرائیل می باشند.

ارمنستان قدرت این نوع پهبادها را در جنگ ۴ روزه ماه آوریل سال گذشته به خوبی درک نموده است. از این رو، وحشت کشور اشغالگر از خرید این پهبادها توسط جمهوری آذربایجان از اسرائیل و نیز به شکست انجامیدن تلاش های این کشور برای برهم زدن روابط میان باکو و تل آویو بر کسی پوشیده نیست. البته علت به شکست انجامیدن تلاش های ارمنستان در این خصوص نیز روشن است. چون اسرائیل خواهان برقراری و توسعه روابط خود در همه زمینه ها با جمهوری آذربایجان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا