آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

روحانی شیعی زندانی در باکو: نمی خواهم حاکمیت ظالم مرا عفو کند

حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر « جنبش اتحاد مسلمانان » جمهوری آذربایجان با درخواست « گروه کاری مدافع حقوق بشر » از رییس جمهوری آذربایجان برای گنجانده شدن نام وی در « فهرست عفو زندانیان» مخالفت کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « آزادلیق» حاج طالع باقرزاده در متنی که از زندان منتشر کرد، نوشت : « براساس شنیده هایم در فهرستی که گروه کاری مدافع حقوق بشر تهیه کرده، نام من نیز گنجانده شده است که به آن اعتراض می کنم. نخست به این خاطر که نمی خواهم نامم در فهرستی باشد که برای عفو بر روی میز الهام علی اف قرار می گیرد. من این مبارزه را برای آن آغاز نکرده ام که به مرحمت ظالم پناه ببرم. »
حاج طالع باقرزاده افزوده است : « دومین علت نیز این است که چرا در آن فهرست، نام حاج محسن صمدوف، حاج آبگل سلیمان اف، حاج الچین قاسم اف، نجات علی اف و سایر دینداران گنجانده نشده است؟ چطور می شود نام سایر دیندارانی که به صورت مشابه برایشان پرونده سازی و حبس شده اند، در این فهرست گنجانده نمی شود، اما نام من در آن فهرست می آید و این کار را عملی عادلانه می نامند؟ این، بی عدالتی است و من نیز به آن اعتراض می کنم. »
رییس « جنبش اتحاد مسلمانان » جمهوری آذربایجان افزوده است : « نهایتا اینکه چرا این گروه کاری، سایر دینداران را «زندانی سیاسی » محسوب نکرده است؟ با چه منطقی می توان مرا زندانی سیاسی شناخت، اما سایر دینداران بی گناه را که اتهام «تشکیل دسته جنایتکار » به آنها زده شده است، حتی زندانی سیاسی نیز به شمار نیاورد؟ اگر نام آنها را بخاطر «اسلام گرا» و « دیندار بودن» در آن فهرست نمی گنجانید، بدانید که من افتخار می کنم اسلامگرا هستم و نامم در کنار دین مقدس اسلام برده می شود. اگر از دینداران اجتناب می کنید، در این صورت نام مرا نیز در آن فهرست ننویسید. در مبارزه مقدس من و برادرانم، کمک خداوند برایمان کافی است. زیرا، او بزرگترین و عادل ترین وکیل است. »
آزادلیق افزوده است : « خاطرنشان می شود که طالع باقرزاده در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ در عملیات پلیس در نارداران که به کشته شدن شش نفر انجامید، دستگیر شد. برای وی ۲۰ سال مجازات حبس صادر شده است. در آن عملیات و پس از آن، نزدیک به صد نفر دیندار حبس شدند. طالع باقرزاده و سایر دنیداران خود را مجرم نمی دانند و می گویند تمامی شش نفری که در این عملیات کشته شدند، به دست خود پلیس ها به قتل رسیدند و هیچ یک از آنها ( دینداران) سلاح نداشتند و در حال نماز مورد حمله مسلحانه پلیس قرار گرفتند. آنها اعلام کرده اند که قصد تغییر ساختار قانونی و تاسیس دولت دینی را نداشته اند. آنها می گویند تنها علت دستگیری شان، انتقاد از حاکمیت و سیاست الهام علی اف بوده است. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا