آذربایجاناخبارویژه

رهبر حزب دمکرات جمهوری آذربایجان:علت فشار حکومت به زندانیان حجاب بخاطر عدم در خواست عفو و بخشش آنها از حاکمیت می باشد.

رهبر حزب اسلام حاجی محسن صمداف در تاریخ 18 سپتامبر 2014 از  زندان شماره 11 به زندان شماره 12 منتقل شد که در بدو ورود به مدت 7 روزه به سلول انفرادی فرستاده شد. در تاریخ 9 اکتبر 2014 در زندان شماره 12  دادگاهی انجام شد که در آن حکم به حبس 2 ساله ی حاجی محسن به زندان قوبوستان صادر  که باعث اعتراض ها و تظاهرات گسترده ای شده  است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلامین سسی،  مصاحبه ای در خصوص  رای صادر شده در مورد حاجی محسن صمد اف  با سردار جلال اوغلو رئیس حزب دمکرات آذربایجان انجام شده که مشروح آن به شرح ذیل می باشد :

_جناب آقای سردار ،  در این اواخر فشارها بر  رئیس حزب اسلام حاجی محسن صمداف و دیگر زندانیان اسلامگرا بیشتر شده است. می تواید دلایل آن را توضیح داد؟

_شما می دانید، چندی پیش ، فعالیت هایی برای  آزادی  زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان و حتی در سطح بین المللی انجام شد که در آن زمان، همین زندانیان از نوشتن درخواست عفو خودداری کردند.

به نظر می رسد که حل این مشکل به دو عامل بستگی دارد. دولت خواستار آزادی آنها در قبال در خواست عفو ازسوی زندانیان است. اما زندانیان سیاسی موافق این کار نیستند. از طرف دیگر، سازمان های بین المللی، نهاد های مردمی خواستار آزادی بی شرط هستند این هم به معنای نه گفتن به دولت در مقابل فشارها است.بنابراین فشار را بر زندانیان بیشتر می کند که آنها برای آزادی خود درخواست عفو و بخشش کنند.

_در  اعتراض به این همه بی عدالتی  و فشار بر زندانیان سیاسی ، دینداران در تدارک  تظاهرات گسترده ای در این خصوص می باشند  به نظر شما چه  اقدامات دیگری برای این کار  ضروری است؟

_ به نظر می رسد تظاهرات با توجه به اینکه بر قدرت داخلی کشور می تواد خللی وارد کند  راه حل مناسبی است. در حال حاضر در جمهوری آذربایجان همه به گفتگو و مذاکره به شکل خیانت  و منفی می نگرند. اما در سطح بین المللی  طرف های مذاکره برای خارج شدن از این وضعیت به طور گستردهای مذاکره می کنند  و دربسیاری از کشورهای جهان در حل مشکلات جدی از گفتگو و مذاکرات مستقیم بهره می برند.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا