آذربایجاناخبارایران

رهبر حزب دموکرات جمهوری آذربایجان : کشورهای منطقه دیگر گوش به فرمان امریکا نیستند

رهبر حزب دموکرات جمهوری آذربایجان گفت: امریکا در تحریم اقتصادی علیه ملت ایران تنهاست و کشورهای منطقه دیگر گوش به فرمان امریکا نیستند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، سردار جلال اوغلی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، درباره تاثیر تحریم های در روابط منطقه ای ایران ، اظهارداشت: اغلب کشورهای منطقه از پیش اعلام کرده اند که از این تحریم ها پیروی نخواهند کرد .
وی افزود: این تحریم ها تاثیر منفی قابل توجه به روابط و همکاری ایران با کشورهای منطقه نخواهد داشت ، چرا که کشورهای منطقه دیگر چشم بسته از امریکا تبعیت نمی کنند.
جلال اوغلی گفت:در مقایسه با تحریم های دوره قبل ، این بار نه تنها ایران بلکه دیگر کشورهای منطقه از جمله روسیه ، چین و ترکیه نیز با تحریم های مختلف امریکا روبرو شدند .
وی ،با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه آمریکا ملت ایران را هدف گرفته است ، افزود: ایران این بار نیز تحریم های امریکا را پشت سر خواهد گذاشت .
رهبر حزب دموکرات جمهوری آذربایجان گفت : تحریم های امریکا نمی تواند خسارات جبران ناپذیر به ایران وارد کند، ایران پیشتر هم با این تحریم ها و محدودیت ها روبرو شده بود ولی توانست به پیشرفت های خود در عرصه های مختلف ادامه دهد.
جلال اوغلی تصریح کرد: ایران با وجود تحریم ها، توانست ماهواره های بومی خود را به فضا پرتاب کند ، مطالعات علمی هسته ای را گسترش دهد و دستآوردهای اقتصادی مهمی داشته باشد .
وی، با تاکید بر اینکه امریکا نمی تواند با این اقدامات به هدف خود برسد ، گفت: ایران از ظرفیت های بزرگ برخوردار است و با بکار گیری این ظرفیت ها تحریم ها را نیز پشت سر خواهد گذاشت .
این مقام حزبی جمهوری آذربایجان اظهار داشت: امریکا با اعمال تحریم علیه کشورها مختلف و بخصوص کشورهای نفت خیز بدنبال بهبود شرایط اقتصادی خود است .
جلال اوغلی با اشاره به اینکه آمریکا سیاست های ایران در منطقه را نمی تواند تحمل کند و آن را تهدید جدی برای منافع خود می داند،گفت : ریشه اقدامات خصمانه امریکا علیه ملت ایران همین موضوع است .
وی با اشاره به اینکه آمریکا این تحریم ها را با مشارکت فعال اسراییل و عربستان اجرا می کند، گفت : سیاست و اقدامات فعلی اسراییل از سوی امریکا مدیریت می شود .
جلال اوغلی، ضمن یاد آوری اینکه رژیم های اسرائیل و عربستان پس از جنگ جهانی دوم با مشارکت فعال آمریکا در منطقه تاسیس شده اند و در حال حاضر نقش ژاندارمری آمریکا در منطقه را ایفا می کنند گفت : هر دو رژیم ابزاری در دست آمریکا برای پیش بردن سیاست واشنگتن در منطقه هستند .
جلال اوغلی گفت : تحریم ها ی آمریکا علیه ایران بیشترین خسارات را به کشورهای اروپا وارد می کند چرا که اغلب شرکت های اروپایی علاقمند به توسعه همکاری با ایران هستند.به همین دلیل فرانسه ، آلمان و انگلیس با وجود اینکه متفق راهبردی آمریکا هستند بصورت آشکار با این تحریم ها مخالفت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا