آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانقره باغ

رهبر حزب اسلام آذربایجان: آزادی سرزمین های ما یک موهبت الهی است

حاج محسن صمداف رهبر محبوس حزب اسلام آذربایجان، نظرات خود را درباره آزادی قره باغ از اشغال ارمنستان به اشتراک گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از راکورس تی وی، حاج محسن صمد اف رهبر حزب اسلام آذربایجان که همچنان در زندان به سر می برد، با انتشار پیامی نظرات خود را در خصوص آزادی سرزمین های اشغالی آذربایجان بیان کرده است.

متن پیام ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمنیر رحیم

خدا را سپاس که در روزهای اخیر ارتش با شکوه و سربازان شجاع آذربایجان، سرزمین های ما را از دست دشمنان یاغی آزاد کردند! این یک هدیه بزرگ الهی است! در حقیقت، این پیروزی نتیجه مذاکرات سیاسی و گفتگو با هیچ کشور یا سازمان بین المللی نبود، بلکه نتیجه هوشیاری مردم ما به ویژه شهادت شهدایی مانند پولاد هاشموف و دوستان شجاع وی و خشم مردم آذربایجان از شهادت آنها و حضور پیدا کردن در صحنه برای نشان دادن خشم خود بود.

اگر مردم ما به صحنه نمی آمدند و آمادگی خود را برای این جنگ نشان نمی دادند و به امید سازمانهای بین المللی وظایف خود را رها می كردند، مطمئناً آزادی این سرزمین ها طولانی تر می شد.

با این حال، خدا را سپاس، این شهادت های پربرکت به فرصتی تبدیل شد و مردم آذربایجان به هر طریق ممکن از ارتش خود حمایت کردند، با جان و دل در کنار سربازان شجاع ما ایستادند و در نتیجه سرزمینهایی که سالها در اشغال دشمن بود آزاد شدند.

در عین حال، در این قضیه نکات ناراحت کننده ای هم وجود دارد. این که هرچند با از خود گذشتگی مردم ، می توانیم مرزهای 30 سال پیش خود را به دست آوریم، اما وضعیت قره باغ کاملاً مشخص نشده است. ایجاد کریدور لاچین و ورود نیروهای به اصطلاح «حافظ صلح» روسیه به آذربایجان هرگز برای ما رضایت بخش نیست.

اگر ارتش با شکوه ما به جنگ ادامه می داد، خانکندی نیز به نقشه آذربایجان می پیوست و دیگر نیازی به ورود نیروهای صلحبان به کشور نبود. این مسئله یک بار برای همیشه به پایان می رسید. متأسفانه این اتفاق نیفتاد و ما بطور کامل به آنچه می خواستیم نرسیدیم.

در مورد اسکان مردم ارمنستان در آذربایجان، باید بگویم که این نشان دهنده تحمل پذیری مردم ما است. آنها امروز هم در کنار دیگر مردمان در شرایط برابر زندگی می کنند. اما اجرای رسمی آن فقط باید تحت پرچم دولت آذربایجان و به شرط پذیرش دولت ما صورت بگیرد و در این زمینه هیچ مصامحه ای صحیح نیست.

دولت ما می توانست این کار را انجام دهد، زیرا جامعه جهانی در کنار ما بود. متأسفانه، این مسئله به طور کامل حل نشده است. من امیدوارم که مردم آذربایجان مسئله قره باغ را تمام شده ندانند و برای آزاد سازی کامل سرزمین های ما به تلاش خود ادامه دهند و همه ما مانند سایر مناطق شاهد به اهتزاز در آمدن پرچم آذربایجان در خانکندی نیز باشیم و تمام قلمرو قره باغ تحت کنترل کشور آذربایجان باشد. ان شاالله به لطف خدا و با اقتدار کامل ملت آذربایجان تصمیم خواهد گرفت.

هرگز نباید فراموش کنیم که آزادی قره باغ و این پیروزی فقط به دلیل هوشیاری مردم آذربایجان و لطف خداوند متعال بوده است! این نشان می دهد که مردم ما آنقدر قوی هستند که می توانند از سرزمینهای خود در برابر دشمن دفاع کنند و سربازان مجاهد ما این را بار دیگر ثابت کردند! من به خانواده های شهدایمان  درود فرستاده و تسلیت عرض می کنم.

من در برابر آنها تعظیم می کنم و می گویم: «روح پاک شهدای ما شاد!» برای زخمی ها آرزوی شفای کامل دارم و امیدوارم این سختی ها، مجاهدت ها و فداکاری ها برای همیشه در تاریخ باقی بماند و در نزد خداوند متعال پاداش داده شود.

محسن صمداف، 23 نوامبر سال 2020

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا