اخبارایرانترکیه

برگزاري ميزگرد سعدي شيرازي در تركيه

ميزگرد تخصصي سعدي شيرازي به همت وابستگی فرهنگی كشورمان در ارزروم و با مشارکت دانشگاه‌هاي وان و تبریز در استان وان تركيه برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت دانشگاه‌هاي وان و تبریز، ميزگرد تخصصي بین‌المللی سعدی شیرازی با حضور استاندار وان، ريیس دانشگاه وان، رؤسای دانشکده‌های ادبیات تبریز و وان و اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های ترکیه و تبریز در وان، برگزار شد.

در ابتدای اين مراسم، ريیس دانشکده ادبیات وان طي سخناني، درباره چگونگی برگزاری سمینار بین‌المللی سعدی شیرازی مطالبي را بيان كرد، سپس حسين ديده‌بان، وابستگی فرهنگی كشورمان گفت: یکی از دانشمندان مشهور با آثار سعدی آشنا می‌شود و آنها را مطالعه می‌كند و پس از آن، می‌گوید: سعدی یک انسان معمولی نیست، او یک پیامبر است. زيرا بیش‌از 80 درصد سخنان و آثار سعدی برگرفته از قرآن كريم و احادیث پیامبر اکرم (ص) است.

در ادامه، استاندار وان اظهار كرد: ما از زمان نوجوانی با حکایات و پندهای سعدی در مدارس ترکیه آشنا شدیم. سعدي یک دانشمند جهانی و افتخار امت اسلامی است.

پس از آن، جمعي از اساتيد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه‌های ترکیه و تبریز با ارائه مقالاتي در خصوص آیین حکومت داری از دیدگاه سعدی، شناختن شخصیت سعدی از سوی آثارش، سیمای زن در بوستان سعدی، بهره گرفتن از حکمت‌های سعدی، حکمت‌های سعدی، راه حکمت و همت از سعدی شیرازی و محمد عاکف، بررسی شرح‌های نوشته شده بر آثار سعدی، سعدی یک آموزگار بزرگ و تاثیر آثار سعدی در ما سخن گفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا