آذربایجاناخبارایرانعمومی

رایزن فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان:آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای منادی اتحاد جوامع اسلامی است

رایزن فرهنگی ایران در برنامه زنده کانال تلویزیونی «خزر» جمهوری آذربایجان به موضوع اتحاد جهان اسلام و نقش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: ایشان منادی اتحاد جوامع اسلامی است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو و به همت رایزنی فرهنگی ایران در آذربایجان، جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری «ایران، سرزمین صلح و دوستی» به مدت یک هفته در اصلی‌ترین مراکز شهر باکو و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی آذربایجان برگزار شد.

اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در آذربایجان با حضور در برنامه زنده کانال تلویزیون «خزر» به تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری و معرفی فرهنگ و تمدن ایران ـ اسلامی و همچنین موضوع اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی پرداخت.

وی در این برنامه با اشاره به آیات «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» و همچنین «انما المؤمنون اخوه فاصلحوا بینهما» و دستور خداوند مبنی بر اتحاد و همبستگی مسلمانان، از نقش علمای بزرگ جهان اسلام در راه دعوت به اتحاد و همبستگی همچون شیخ شلتوت، جمال‌الدین اسدآبادی و امام موسی صدر سخن به میان آورد و نقش بی‌بدیل امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العای) به عنوان منادیان و پرچمداران دعوت به اتحاد و همبستگی مسلمین را مورد تأکید قرار داد.

فارسی در ادامه سخنان خود در این برنامه ضمن برشمردن جایگاه فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی در راه رشد و تعالی جوامع بشری و خدمت ایرانیان به علوم مختلف همچون ریاضیات، شیمی، نجوم، هندسه و معماری و سایر علوم، ایرانیان را پیوسته مردمانی صلح‌جو و خداپرست نام برد.

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری «ایران، سرزمین صلح و دوستی»، نقشه ایران را به نقاشی فاخر مینیاتور تشبیه کرد که اقوام و قومیت‌های مختلف این اثر مینیاتور را تشکیل داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا