آذربایجاناخبارایرانعمومی

رایزن فرهنگی ایران در باکو: هیاتی از نخبگان تئاترجمهوری آذربایجان به ایران عازم خواهند شد

رایزن فرهنگی سفارت سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو از اعزام گروهی از نخبگان تئاتر جمهوری آذربایجان به کشورمان جهت آشنایی با تئاتر ایران،خبرداد و گفت: یکی از گروه‌های تئاتر جمهوری آذربایجان در سی‌وششمین دوره بین‌المللی تئاتر فجر در کشورمان نیز حضور می‌یابد.

 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا،اصغر فارسی  روز دوشنبه در دیدار با « آذر پاشا نعمت اف» ، رئیس تئاتر دولتی جمهوری آذربایجان ، در خصوص راهکارهای توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه تئاتر میان دو کشور، با وی گفت وگو و تبادل نظر کرد.رایزن فرهنگی کشورمان ، در این دیدار که تعدادی از دانشجویان رشته‌های مختلف تئاتر نیز برای آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ و هنر ایران حضور داشتند، ضمن بیان ویژگی‌های منحصر بفرد مناسبات و روابط فرهنگی بین دو کشور در همه حوزه‌های فرهنگی و هنری، تئاتر را نیز با وجود مشترکات فرهنگی فراوان از جمله فعالیت‌های مؤثر در روابط فرهنگی فیمابین ایران و جمهوری آذربایجان دانست.
فارسی، با بیان سوابق برخی از همکاری‌های هنری و فرهنگی بین دو کشور و برگزاری مشترک فعالیت‌های هنری در دیگر رشته‌ها مانند موسیقی، گفت: تئاتر نیز با توجه به گستره کاری و تنوع آن می‌تواند موضوع همکاری مشترک قرار گیرد.
وی همچنین، با اشاره به هماهنگی‌های بوجود آمده برای اعزام گروهی از نخبگان تئاتر جمهوری آذربایجان به کشورمان جهت آشنایی با تئاتر ایران، حضور تعدادی از نخبگان این مرکز را در گروه اعزامی یاد شده مورد تأکید قرار داد.
آذر پاشا نعمت اف، رییس تئاتر دولتی جمهوری آذربایجان آمادگی همه جانبه این مرکز هنری را برای ارتقاء سطح مناسبات، بویژه در حوزه فعالیت‌های مشترک و تبادل هیأت‌های تئاتر اعلام کرد.
وی به سفر بسیار خاطرانگیز اخیر خود همراه با مسئولان فرهنگی جمهوری آذربایجان به کشورمان بخصوص سفر به مشهد مقدس و زیارت حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد و ایران را کشوری پیشرفته و مدرن دانست.
آذر پاشا نعمت اف تأکید کرد: شناخت ایران و پیشرفت‌های بعمل آن برای دانشجویان و جوانان جمهوری آذربایجان لازم و ضروری است.
در این دیدار همچنین مقرر شد رایزنی فرهنگی کشورمان با هماهنگی با سایر مراکز مرتبط در ایران و مرکز یاد شده، پیگیری‌های لازم را برای فراهم‌سازی شرایط مبادله هیأت‌های هنری در حوزه تئاتر و دیگر اقدامات مؤثر در این ارتباط بعمل آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا