آذربایجاناخبارایرانعمومی

عملیات اجرایی ساخت پل ریلی مشترک آستارای ایران و آستارای آذربایجان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد/تصاویر

فرماندار شهرستان آستارا از پیشرفت ۹۰درصدی عملیات احداث پل ریلی مرزی و مشترک آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: عملیات احداث این پل باسرعت و دقت تمام پیش می رود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از مهر،سیروس شفقی پیش از ظهر یکشنبه در جریان بازدید مسئولان و مدیر اجرایی پروژه  خط آهن رشت -آستارا-آستارا از این پروژه با اشاره به پیشرفت بسیار خوب عملیات احداث این پل ریلی مرزی اظهار کرد: عملیات اجرایی پل ریل طبق زمانبندی در حال انجام است و تا ۴۵ روز دیگر این پروژه به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه عملیات خط آهن هشت کیلومتر احداثی در سمت ایستگاه آستارای جمهوری آذربایجان ۵.۵ کیلومتر ریل گذاری شده است و مابقی هم با سرعت زیاد در حال انجام است، گفت: عملیات  ۲.۵ کیلومتر ریل گذاری درحوزه ایستگاه آستارای جمهوری اسلامی ایران تجهیزکارگاه شده و عملیات نقشه برداری ها به جهت  تملک اراضی نیز آغاز شده است.

شفقی ادامه داد: با سرعت عمل و پیگیری مناسب پیمانکار طرح، اجرای مسیر سمت ایران تا یک هفته آینده و با اجرای عملیات احداث روگذرها و پل های مربوط در حوزه آستارای ایران آغاز می شود.

فرماندار آستارا با اشاره به اختصاص۱۰۰ میلیارد تومان به فاز اول پروژه بین المللی خط آهن و پل ریلی  آستارا-آستارا  افزود: طبق  برنامه ریزی زمانبندی شده تا دو ماه آینده عملیات احداث سمت ایران نیز به اتمام می رسد.

وی اهمیت خط آهن آستارا در راستای توسعه حمل ‌و نقل کشور را یادآور شد و تصریح کرد: روسای جمهور دو کشور ایران وآذربایجان بر مهم بودن و اهمیت این پروژه تاکید دارند و اتصال خطوط ریلی در آستارا به روابط دو کشور تحرک می بخشد.

شفقی افزود: راه آهن بین المللی گیلان و شهر مرزی آستارا بخش مهمی از طرح های جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل شاهراه مواصلاتی و ترانزیتی شمال-جنوب است که توسعه بازرگانی شمال کشور را به همراه دارد.

 

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%a71 %d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%a72 %d8%a2%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%a73 %d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%a74 %d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%a75

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا