اخبارداغستانروسیه

راهپیمایی مسلمانان تاتارستان در محکومیت اهانت به رسول اکرم(ص)

مسلمانان جمهوری تاتارستان روسیه راهپیمایی بزرگ سکوت با نام «پیامبرم را دوست دارم» را برگزار کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی  قفقاز، مسلمانان جمهوری تاتارستان روسیه در اعتراض به اقدامات توهین آمیز نشریه هتاک فرانسوی نسبت به نبی مکرم اسلام (ص) اقدام به برگزاری راهپیمایی چند هزار نفری کردند.

نکته قابل توجه در این راهپیمایی که با نام «من پیامبرم را دوست دارم» برگزار شد، عدم سر دادن شعار و سکوت مطلق در آن و در دست داشتن پلاکاردهایی با شعار «من پیامبرم را دوست دارم» بود. این اقدام راهپیمایی کنندگان اعتراضی به عدم وجود آزادی برای مسلمانان در اروپا بوده است.

«احمد خالف اف» مسئول روابط عمومی اداره دینی تاتارستان در کنفرانسی خبری اعلام کرد: این راهپیمایی راهپیمایی عشق به پیامبر است. همچنین این راهپیمای در پی یادآوری صلح و محبت در میان انسانها است. ما خواهان احترام به مقدسات تمام ادیان هستیم و اجازه اهانت به هیچ پیامبری را نمی دهیم.

همچنین روز جمعه گذشته در تمام نماز جمعه های تاتارستان، ائمه جمعه این جمهوری به سخنرانی در مورد فضایل نبی مکرم اسلام(ص) و جایگاه حقوق انسان در دین اسلام پرداختند.

پیش از این نیز راهپیمایی هایی در محکومیت توهین به نبی مکرم اسلام(ص) در جمهوری های داغستان، اینگوشستان و چچن برگزار شده بود. راهپیمایی چچن با حضور قریب به یک میلیون نفر یکی از بزرگترین راهپیمایی های اعتراضی به توهین نسبت به نبی مکرم اسلام(ص) بود.

گفتنی است تاتارها یکی از بزرگترین قوم های ترک زبان می‌باشند که در سراسر روسیه و برخی دیگر از جمهوری های آسیای مرکزی و قفقاز پراکنده ‌اند. قوم تاتار زمانی به مردم ساکن حاشیه رود ولگا و شبه جزیره کریمه اطلاق می‌شد.

تاتارستان دولتی در ترکیب فدراسیون روسیه است. این جمهوری بر اساس قانون اساسی فدراسیون روسیه، قانون اساسی جمهوری تاتارستان و قرارداد واگذاری دو جانبه اختیارات و وظایف، با فدراسیون روسیه متحد شده است. تاتارستان توسط رئیس جمهور اداره می‌شود.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا