آذربایجاناخبارایران

آذربایجانی هایی که برای درمان به ایران سفر می کنند

به گزارش پرتال خبری «آخار .آذ»، اخیرا شهروندان جمهوری آذربایجان به دلیل بی اعتمادی به بهداشت این کشور و گران بودن هزینه های درمانی، به کشورهای خارجی سفر می کنند. ولی آمار دقیقی در مورد تعداد شهروندان جمهوری آذربایجان که سالانه برای درمان به کشورهای خارجی سفر می کنند، در دست نداریم. با توجه به این که اکثر شهروندان جمهوری آذربایجان برای درمان به ایران سفر می کنند، ابتدا سعی در بررسی این آمار کردیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روزنامه پارالل ، سید محمد آیت اللهی مسئول بخش رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو اعلام کرد : «سالانه حدود یک میلیون نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران سفر می کنند. ولی اطلاع دقیقی در رابطه با این که چند نفر از آنها برای درمان به ایران می روند، در دست نداریم. فقط این معلوم است که هنگام برقراری موقت رژیم روادید بین ایران و جمهوری آذربایجان در سال گذشته، 80 درصد از مراجعه کنندگان به سفارت اعلام کرده بودند که آنها برای درمان به جمهوری اسلامی ایران سفر می کنند».

بنابراین، می توان احتمال داد که سالانه 800 هزار نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان برای درمان به ایران سفر می کنند.

ما سعی کردیم تا ببینیم که چرا شهروندان جمهوری آذربایجان برای درمان به ایران سفر می کنند؟

” امانت فتح اله اف ” ساکن شهرستان جلیل آباد جمهوری آذربایجان، در این خصوص گفت : «پزشکان تبریز و اردبیل منصف تر از پزشکان ما هستند. رفتار آنها با انسان نیز بسیار خوب است. از طرف دیگر، همه چیز در آنجا ارزان تر است».

” فرقانه مهدی اوا ” شاعر معروف آذربایجانی اعلام کرد که خودش در یکی از کلینیک های تبریز بستری شده و پس از عمل جراحی به آذربایجان بازگشته است. وی گفت: «تفاوت بین هزینه های درمانی بین ایران و آذربایجان قابل مقایسه نیست. عمل جراحی که در جمهوری آذربایجان به ارزش دو هزار منات انجام داده می شود، در ایران این عمل جراحی را به یک هزار دلار انجام دادند».   

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا