اخبارایرانروسیهعمومی

رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه: هدف ترامپ از تروریست خواندن سپاه، فشار بر جامعه جهانی است

رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه با بیان اینکه سپاه پاسداران نیروی مردمی است، اعلام کرد: تصمیم ترامپ برای تروریست خواندن سپاه اقدام احمقانه است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رجب صفروف با بیان اینکه این تصمیم ترامپ اقدام تحریک آمیز در مقیاس جهانی است، اظهار داشت: هدف از این تصمیم افزایش سطح رویارویی با ایران و تشدید تنش ها در خاورمیانه و سوریه است.
وی ادامه داد: این اقدام، از طرف دیگر تلاش برای کمک حداکثری به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل (رژیم صهیونیستی) در انتخابات است تا به اسراییل و لابی یهودی نشان دهد که ترامپ بهترین دوست یهودیان در جهان و در طول تاریخ است.
رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه خاطرنشان کرد: ترامپ از اسراییل حمایت می کند و امیدوار است که بیشترین پشتیبانی از وی در سنا و گنگره آمریکا و محافل قدرت و ثروت در آمریکا بویژه مجموعه صنایع نظامی این کشور خواهد شد تا شرایط بهتری را برای انتخاب شدن برای دوره دوم ریاست جمهوری تامین کند.
کارشناس روس افزود: نکته سوم اینکه کاملا بدیهی بود که سپاه تنها نیرویی بوده که مانع اجرای طرح ها و نقشه های آمریکا و کشورهای غربی و عربی در سوریه شده است.
وی ادامه داد: دندان های آمریکا در سوریه خرد شد زیرا سپاه پاسداران در این کشور حضور داشت.
صفروف افزود: تا پیش از مشارکت روسیه در عملیات ضدتروریستی در سوریه، سپاه به مدت پنج سال با مجموعه بزرگی از تروریست های مورد حمایت آمریکا و غرب و برخی کشورهای عربی که از همه نقاط جهان برای سرنگون کردن حکومت بشار اسد به سوریه سرازیر شده بودند، مقابله کرد و تنها سپاه بود که توانست در مقابل این تروریست های ضدسوری بایستد.
صفروف در ادامه گفت: هدف دیگر ترامپ از تروریست خواندن سپاه ایجاد اختلاف بین ایران و روسیه است.
وی افزود: امکانات گسترده ای برای همکاری های ایران و روسیه وجود دارد و همکاری آنها در سوریه این واقعیت را نشان داد.
صفروف گفت: با تصمیم ترامپ در مورد سپاه، اگر روسیه با ایران و ساختار سپاه همکاری کند در واقع همکاری با تروریست ها قلمداد خواهد شد.
کارشناس روس گفت: ترامپ با این اقدام علیه سپاه تلاش می کند جامعه جهانی و ساختارهای بین المللی را از همکاری با ایران بازدارد و تحت فشار قرار دهد چرا که سپاه پاسداران در بخش ها و امورات مختلف ایران حضور دارد.
وی افزود: معتقدم هدف این است که آمریکا مانع از پرداخت های بانکی با ایران شود و در این بخش محدودیت های شدید اعمال کند.
صفروف در پاسخ به این پرسش که ایران و روسیه در این شرایط باید چکار کنند، اظهار داشت: دو کشور باید ساختار همکاری های خود را تقویت کنند و بیشتر با یکدیگر هماهنگ شوند.
به گفته وی، زیرا به تنهایی زیان های بیشتری را از سیاست تحریمی آمریکا خواهند دید، اما اگر در کنار یکدیگر باشند تاثیر تحریم های آمریکا به حداقل خواهد رسید.
به گفته صفروف، روسیه باید مخالفت خود را با این تصمیم ترامپ اعلام کند و علاوه بر آن باید وزارت خارجه روسیه بیانیه ای را در مخالفت با این اقدام صادر کند و همچنین از دیگر اعضای جامعه جهانی بخواهد به این تصمیم ترامپ توجه نکند.
صفروف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سپاه نیرویی مردمی است که از بطن ملت ایران برخاسته است، گفت که نیروی مردمی را نمی توان تروریست خواند و این اقدام احمقانه است.
وی افزود: سپاه متشکل از ۱۰ یا ۱۰۰ نفر نیست بلکه یک ارتش مردمی است که می داند چکار می کند و نماینده کشور خود و مدافع ملی ایران است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا