آذربایجاناخباراردبیلایران

رئیس بسیج اساتید اردبیل: تقسیم‌بندی هویت انسانی در قالب‌های زبان و قومیت امکان‌پذیر نیست

رئیس بسیج اساتید استان اردبیل گفت: تقسیم بندی هویت انسانی در قالب‌های زبان و قومیت امکان‌پذیر نیست و هر گونه ایده‌ای که در این خصوص طرح شود فرجامی نخواهد داشت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  مرتضی ابراهیمی ظهر چهارشنبه در کارگاه تخصصی بازگشت به هویت در اردبیل تصریح کرد: هویت بخشی از فاعل شناسایی است و با وجود اینکه مجموعه منسجمی است از زیرمجموعه‌هایی شامل تاریخ، نژاد، جغرافیا و مذهب برخوردار است.

وی افزود: هر کدام از این زیرمجموعه‌ها وابسته به دیگری و در تعامل با دیگری است بطوریکه تقسیم‌بندی هویت انسانی در قالب‌های زبانی و نژادی امکان‌پذیر نیست.

رئیس بسیج اساتید استان متذکر شد: فلسفه وجودی ادیان آسمانی در واقع این است که به مانند نخ تسبیحی تمامی ارکان را جمع کرده و مانع از تفکیک هویت انسانی می‌شود.

ابراهیمی با تأکید به اینکه در بررسی هویت انسانی نباید به کارکرد یک حوزه توجه داشت و باید با هم‌افزایی نسبت به بررسی حوزه‌ها اقدام کرد، ادامه داد: در واقع مجموعه این عوامل می‌تواند کارکرد حقیقی داشته باشد.

وی با ذکر مثالی به بخش زبان از هویت انسانی اشاره کرد و گفت: زبان به تنهایی کارکرد ندارد بلکه در کنار سایر حوزه‌ها می‌تواند کارکردهای تربیتی و سیاسی و تاریخی به خود گیرد.

رئیس بسیج اساتید استان افزود: دنیای فعلی به دنبال ایجاد آتش از طریق تفکیک بین هویت‌ها به ویژه قومیت‌گرایی است و لازم است نسبت به این موضوع با آگاهی مواجه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا