آذربایجاناخبارایران

اعتراض به جمهوری آذربایجان از تریبون نمازجمعه تهران!

در آذربایجان می‌بینیم که مردم اجازه گرامیداشت مراسم‌های مذهبی را ندارند، در هیچ کشوری سراغ نداریم که مثل همین آذربایجان، مردم در مراسم مذهبی آزاد نباشند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به هفتم تیرماه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و ضرورت سعه صدر مسئولان، اظهار داشت: شهید بهشتی نه تنها در زمان خودش مظلوم بود، بلکه بعد از شهادت‌اش هم گوهر ناشناخته‌ای باقی مانده است.
امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به وضعیت وخیم مردم یمن، گفت: لعن و نفرین می‌کنیم آل‌سعود و آل‌خلیفه و همچنین آمریکایی که با آمدن ترامپ، تیغ ظلم این کشورها را تیزتر کرد، مردم یمن تحت سخت‌ترین فشارهای اقتصادی، نظامی و وضعیت وخیم زندگی هستند، قتل نفس می‌کنند‌، در حال ویران کردن کشور یمن هستند، انسانیت مدفون شده است و حقوق‌بشر آنان قلابی و حامی ظالم و مظلوم‌کُش است و ما آنان را نفرین می‌کنیم و همه باید برای نجات مظلومین یمن تلاش کنند.
حجت‌الاسلام صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری بین‌المللی جنایت‌های بشری یکی از وظایف دستگاه قضایی است، یکی از مطالباتی که مقام معظم رهبری داشتند و البته متوجه معاونت فرهنگی و حقوق بشر قوه قضائیه است که باید از انصاف هم نگذشت که قدم‌های خوبی برداشته شده، ولی تا حد مطلوب فاصله داریم، پیگیری حقوقی و قضایی مسائل بین‌المللی از جمله حمایت از مظلومین است؛ آیت‌الله زکزاکی به چه جرمی زندان است؟ علمای آذربایجان به چه جُرمی در زندان هستند؟ باید این مسائل در چارچوب حقوقی پیگیری شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا