آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

رئیسی: همکاری ایران و روسیه راهبردی است

رئیس‌ جمهور کشورمان با تاکید بر همکاری ایران و روسیه در حوزه های مختلف، این روابط را «راهبردی» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور کشورمان در نشست خبری ضمن سخنانی، روابط میان ایران و روسیه را «راهبردی» خواند و افزود: «همکاری‌ ما با کشور روسیه یک همکاری راهبردی است و در حوزه‌های مختلف با روسیه همکاری داریم که روز به‌ روز توسعه یافته است. در نشست‌های ما با آقای پوتین در مسکو و تهران بر ادامه همکاری ها و رفع موانع تاکید شده است.»

وی ادامه داد: «نسبت به کریدور شمال و جنوب کار با جدیت دنبال می‌شود تا به نتیجه برسد. سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و نفت و گاز در حال انجام است که دارد دنبال می‌شود و برخی از موارد آن هم اجرایی شده است. این همکاری تداوم می‌یابد و برنامه جامع برای این همکاری وجود دارد که نسخه‌های ابتدایی آن ببین وزارت خارجه دو کشور تبادل شده تا به یک نتیجه مشخص برسد.»

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با روابط ایران و ترکیه و رودخانه‌ ارس اظهار داشت: «دولت ترکیه دولت همسایه ماست و مردم ترکیه مردم مسلمان هستند و رابطه ما همسایگی و برادری است و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ ای هم با ترکیه داریم. موضوع آب مسئله‌ ای بود که باید پیگیری می‌کردیم و در نشست تهران درباره آب از آقای اردوغان پیگیری کردیم که آذری‌ها نگران حقآبه در ارس هستند و رئیس جمهور ترکیه تاکید داشت که این نگرانی سریع رفع می‌شود. بر این اساس کار مشترک بین ایران و ترکیه برای رفع نگرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به حقآبه به ویژه آذری‌ها دنبال می‌شود.»

منبع: آناتولی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا