آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیفیلمقره باغ

تلاش آمریکا برای احیای گروه مینسک

ناظران سیاسی در جمهوری آذربایجان بر این باورند که آمریکا برای به انحراف کشاندن صلح پایدار در منطقه سودای احیای مجدد گروه مینسک را در سر دارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «آیدین میرزا زاده» نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان با انتقاد از عملکرد ۳۰ ساله گروه مینسک در قفقاز جنوبی گفت: «تلاش مجدد برای زنده کردن گروه مینسک در حقیقت تلاش برای ایجاد یک مشکل دیگر است. این‌ها می‌خواهند موضوع جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به مشکل و موضوع روز و دائمی تبدیل کنند.»

وی افزود: «رئیس جمهور به دفعات مختلف اعلام کرده است که مناقشه قره باغ دیگر وجود ندارد و جمهوری آذربایجان اراضی خود را آزاد کرده است و مشخص نیست چرا برخی نیرو‌های خارجی به فکر فعال کردن مجدد گروه مینسک افتاده اند. هیچ نیازی به این کار نیست و مشکل حل شده است و آذربایجان پیشنهاد‌هایی برای گفتگوی مستقیم با ارمنستان بدون حضور میانجیگران ارائه کرده است و چند بار وزرای خارجه دو کشور گفتگوی تلفنی مستقیم داشتند.»
وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا در پیامی توییتری از تعیین فیلیپ ریکر به عنوان نماینده جدید این کشور در گروه مینسک خبر داده است.
گروه مینسک متشکل از کشور‌های فرانسه، روسیه و ایالات متحده در سال ۱۹۹۲ میلادی برای حل و فصل صلح آمیز مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ایجاد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا