آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومیقره باغ

دیدار و گفت و گوی دکتر ظریف با الهام علی اف در باکو

وزیر امور خارجه ایران در نخستین گام از سفر به باکو، با رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور در آغاز سفر منطقه ای خود به حوزه قفقاز صبح امروز در باکو با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت و گو نمود.

دکتر ظریف در این دیدار ضمن  تبریک پیروزی‌ های اخیر دولت و مردم جمهوری آذربایجان، بر گسترش همکاری‌ های دو جانبه  تاکید کرد.

 وی با استقبال از طرح پیشنهادی رییس جمهوری آذربایجان تحت عنوان ابتکار همکاری‌ های منطقه ای ۶ جانبه، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک و همکاری در همه زمینه های منجر به برقراری صلح،  ثبات و آرامش در منطقه خبر داد.

محمد جواد ظریف با اشاره به سفر موفقیت آمیز وزیر امور خارجه و همچنین معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به ایران، همکاری‌ های بین دو کشور بویژه در حوزه های اقتصادی را آماده جهش ارزیابی کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی با ابراز خرسندی از نتایج برگزاری چهاردهمین دور اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌ های اقتصادی دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت فعال در بازسازی مناطق آزاد شده خصوصا در زمینه‌ های ساخت و ساز،  صدور خدمات فنی – مهندسی، برق و انرژی،  کشاورزی، کشت فرا سرزمینی، مین روبی، بازسازی مساجد و بناهای تاریخی را اعلام کرد.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در تحولات اخیر منطقه، از گسترش سطح همکاری‌ های دو کشور ابراز خرسندی نمود و فضای موجود برای توسعه مناسبات در همه زمینه‌ها خصوصا حوزه همکاری‌ های اقتصادی را مثبت ارزیابی کرد.

وی با برشمردن پروژه‌ های اقتصادی بین دو کشور، از حضور شرکت‌ های ایرانی در بازسازی قره‌ باغ استقبال کرد و با ابراز خرسندی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ابتکار ۶ جانبه، این پیشنهاد را به نفع صلح و منافع مشترک در منطقه ارزیابی کرد.

الهام علی اف همچنین از برگزاری نشست‌ های سه جانبه ایران- جمهوری آذربایجان – روسیه و همچنین ایران – جمهوری آذربایجان – ترکیه در آینده استقبال کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا