آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

دیدار و رایزنی پوتین و پاشینیان در مسکو

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و در مورد مسائل منطقه ای از جمله مناقشه قره باغ گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در دیدار رئیس جمهور روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان بر ادامه همکاری‌ های سه جانبه بین ایروان، مسکو و باکو به منظور پیشبرد روند عادی سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تقویت ثبات در کل منطقه قفقاز تاکید شد.

پوتین پیش از این دیدار ضمن اشاره به بهبودی روابط اقتصادی دو کشور طی سال گذشته اظهار داشت که قرار است در سفر پاشینیان چندین سند همکاری بین روسیه و ارمنستان امضا شود.

وی افزود: «هر 10 روز یک بار با پاشینیان تماس تلفنی داریم، البته مسائل امنیتی از جمله مسائل مربوط به قره‌باغ در کانون توجه ما خواهد بود. مشکلات زیادی وجود دارد.»

نخست وزیر ارمنستان نیز تاکید کرد روسیه و پوتین نقش کلیدی در پایان دادن به درگیری‌ها در قره باغ داشتند.

وی در ادامه گفت: «فعالیت نیروهای حافظ صلح روسیه امنیت عمومی آنجا را تضمین می کند. باید ببینیم که چه کاری می‌توان انجام داد تا فعالیت نیروهای حافظ صلح موثرتر شود.»

علاوه بر این، در این دیدار، پوتین دعوت رسمی پاشینیان برای سفر به ایروان در نیمه دوم سال جاری میلادی (2022) و شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را پذیرفت.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا