آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با فرمانده نیروهای زمینی ناتو در باکو 

«ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و «مصطفی اوغوز» رئیس ستاد کل فرماندهی متحد نیروهای زمینی ناتو در باکو دیدار و درباره وضعیت مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و اوضاع قره باغ رایزنی کردند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ژنرال حسن‌اف میزبان خود را از اصلاحات در ارتش جمهوری آذربایجان، کارهای انجام شده در سرزمین‌های آزادشده، اوضاع جاری مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و منطقه اقتصادی قره‌باغ مطلع کرد.

دو طرف همچنین درباره همکاری‌ها میان باکو و ناتو و حادثه پنجم مارس (۱۴ اسفند) در قره باغ رایزنی کردند.

درگیری نظامیان ارمنی و جمهوری آذربایجان پنجم مارس در نزدیکی شهر شوشا درگیر شدند که در پی آن شماری از سربازان دو طرف کشته شدند.

پیتر استانو سخنگوی امور خارجه و امنیتی اتحادیه اروپا ضمن ابراز تاسف از «خشونت پیش آمده در خط مقدم قره باغ» خواهان تحقیق کامل در مورد آن شد.

خاویر کولومینا نماینده ویژه دبیرکل ناتو در امور قفقاز و آسیای میانه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رخداد نشاندهنده فوریتِ یافتن راه حل برای مسائل باقیمانده در میز مذاکره است. ناتو از عادی‌سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان حمایت می‌کند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: روسیه عمیقا از تشدید تنش‌ها در قره‌ باغ نگران است و از طرفین می‌خواهد که خویشتندار باشند و گام‌ هایی را برای کاهش تنش بردارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا