آذربایجاناخبارایران

دیدار وزرای ارتباطات ایران و جمهوری آذربایجان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با وزیر ارتباطات علمی و تکنولوژی جمهوری آذربایجان دیدار کرد. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمود واعظی در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: از سال گذشته روابط خوبی میان دو کشور به وجود آمده است و رؤسای جمهور دو کشور در یک سال گذشته چهار بار ملاقات کردند. وی افزود: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان سال گذشته میلادی مجددا در باکو تشکیل شد و به توافقات خوبی رسیدیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وزیر ارتباطات گفت: روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همچنین مذاکراتی در خصوص پست، پست بانک، مخابراتی و مسائل فضایی و زیر ساخت های رادیو و تلویزیون در گذشته با وزیر ارتباطات آذربایجان داشته ‌ایم.

واعظی افزود: در این دیدار به سفر رئیس جمهور به باکو و امضای دو سند همکاری در خصوص مخابرات و IT و یک سند در زمینه پست اشاره و مقرر شد که قائم مقام وزیر ارتباطات آذربایجان به همراه هیأتی از بخش خصوصی به تهران سفر کند.

وی گفت: همچنین قرار شد تسهیلاتی را در قالب موافقتنامه تجارت ترجیحی که آغاز آن از تجهیزات حوزه نرم افزار و سخت افزار است میان دو کشور داشته باشیم.

وزیر ارتباطات افزود: توافق شد که اجلاس مشترکی میان ایران، آذربایجان و ترکیه تا پایان اسفند تشکیل شود و در آن به مرور روابط سه کشور بپرداریم.

واعظی گفت: در خصوص خط ترانزیت فرانکفورت، آذربایجان به ایران توافق شد که ایران می تواند منطقه اروپا قفقاز را به آسیا متصل کند. وی افزود: هم اکنون ظرفیت ما 200 گیگابایت بر ثانیه است که صحبت شد تا چهار ماه آینده به 500 گیگا بایت افزایش و تا پایان سال 94 به سه هزار و 200 گیگابایت بر ثانیه افزایش یابد که این زمینه خوبی برای ترانزیت است.

در این جلسه همچنین بر همکاری در موضوع ماهواره و فضا و افزایش کانال های تلفن و مخابرات میان دو کشور تأکید شد.

علی عباس اف وزیر ارتباطات آذربایجان نیز در خصوص این دیدار گفت: در این دیدار در خصوص اینترنت ترانزیتی، تجارت آزاد به توافق های خوبی رسیدیم.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات سه جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان افزود: این بازار هر دو کشور را تقویت می کند و با پیوستن ترکیه روابط ما قوی تر می شود.

علی عباس اف گفت : در خصوص همکاری های فضایی مذاکرات خوبی داشتیم که این همکاری های برای هر دو کشور مثبت خواهد بود.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا