آذربایجاناخبارایران

دیدار محمود واعظی با وزیر امور خارجه آذربایجان

محمود واعظی رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه با المار محمدیاراف وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  ایرنا ، در این دیدار که در حاشیه یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد، در خصوص توسعه همکاری های دو کشور در همه حوزه ها از جمله رشد گردش تجاری و سرمایه گذاری متقابل و بهره گیری از دستاوردهای در عرصه های کشاورزی ، حمل و نقل ، گردشگری و صنعت ابراز خشنودی شد .
محمود واعظی به فعالیت کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور اشاره کرد و گفت : اکنون اعتماد بخش خصوص دو کشور به یک دیگر جلب و همکاری های بین آنها آغاز شده است .
وی افزود :بیشتر توافق های به عمل آمده در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان اجرا شده و یادداشت تفاهم یازدهمین اجلاس این کمیسیون نقشه راه همکاری های فیمابین برای یک سال آینده را مشخص می کند .
واعظی همچنین علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای تعمیق همکاری با جمهوری آذربایجان در همه حوزه ها را اعلام کرد .
همچنین المار محمدیار اف گفت: جمهوری آذربایجان طبق اراده روسای جمهوری دو کشور و خط مشی تعیین شده از سوی آنها و پیوندهای دوستی و برادری مردم دو کشور علاقمند به توسعه هر چه بیشتر همکاری با ایران است.
وی از فعالیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان از جمله تلاش های محمود واعظی در این زمینه تقدیر کرد .
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ، رشد 60 درصد گردش تجاری این کشور و ایران در سال جاری در مقایسه با یک سال قبل را نشانه روشنی موفقیت همکاری های فیمابین توصیف کرد .
محمدیاراف با تاکید بر اهمیت همکاری جمهوری آذربایجان و ایران در حوزه حمل و نقل، اتصال خطوط ریلی دو کشور در قالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب را برای تقویت روابط دو کشور و توسعه همکاری های منطقه ای مهم دانست .
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین تاکید کرد که همکاری های دو کشور در زمینه های سیاسی و امنیتی باید هر چه بیشتر گسترش یابد .
در این دیدار همچنین اهمیت دیدار سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، ایران و روسیه در ماه اوت سال جاری در باکو مورد اشاره قرار گرفت و درباره دیدار آتی سران سه کشور در تهران تبادل نظر شد .
طرفین همچنین ضمن بحث درباره مسائل منطقه ای اهمیت مبارزه مشترک علیه تروریسم و تبادل ا طلاعات در این زمینه را مورد تاکید قرار دادند .
واعظی رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در راس یک هیات بزرگ اقتصادی برای شرکت در یازدهمین اجلاس این کمیسیون در باکو بسر می برد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا