آذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار سفیر جمهوری آذربایجان با معاون وزیر راه و شهرسازی

سفیر جمهوری آذربایجان با معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مسائل فیمابین از جمله راهکارهای تسریع، تقویت و فعالسازی کریدورهای حمل و نقلی و سایر موضوعات دوجانبه در زمینه حمل و نقل جاده ای دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای؛​ عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در سخنانی به سوابق طولانی و همکاری های متقابل دوکشور، به ویژه در بخش حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و با قدردانی از فعالیتهای مستمر و سازنده سفارت جمهوری آذربایجان در تهران از روند رو به رشد همکاری های حمل و نقل جادهای بین دو کشور ابراز امیدواری کرد و تردد سالانه بیش از صد هزار کامیون از پایانه های مرزی بین دو کشور نشانگر این امر است.

وی اظهار داشت: ظرفیت دو کشور در بخش حمل و نقل جاده ای به مراتب بیش از وضعیت فعلی است، لذا باید دوطرف تلاش کنیم تا موانع و هزینه های غیر ضروری حذف شود. همچنین همکاری های چند جانبه از جمله کریدور شمال- جنوب، تراسیکا و غیره افزایش یابد.

بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاری های مناسب بین دو کشور گفت: توانایی و ظرفیتهای خوبی در زمینه توسعه روابط حمل و نقل جادهای و ترانزیتی میان دو کشور وجود دارد که امید است با همکاری های بیشتر، راهکارهای توسعه و بالقوه کردن ظرفیت های­ موجود، برای رفع مشکلات حمل ونقل جاده ای و ارتقای حجم مبادلات تجاری جاده ها گامهای اساسی برداشته شود.

در پایان مقرر شد هر دو طرف برای ارتقای حمل و نقل جاده ها گزارشی از مشکلات موجود را قبل از برگزاری نشست آتی کمیته حمل و نقل جاده های دو کشور در سال ۲۰۱۸ به طرف مقابل ارائه کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا