آذربایجاناخبارایران

دیدار سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با مراجع عظام/ تأکید علما بر ایجادفضای ترویج و نشر فرهنگ شیعی در جمهوری آذربایجان

علمای قم در دیدار سفیر کشورمان بر تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرده و افزودند: لازم است دو کشور که متعلق به پیروان اهل بیت هستند، روابط خود را تقویت و مراقب باشند در دام دشمنانى که درصدد ایجاد تفرقه هستند، نیفتند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، محسن پاک آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با اشاره به سفر خود به قم اظهار داشت: در تاریخ 23 دی ماه توفیق تشرف به قم و زیارت مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، زیارت قبور علما و عرفای مدفون در حرم بخصوص آیت الله بهجت، دیدار با مراجع عظام تقلید، حضور در کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی و حضور در جلسه اتاق بازرگانی قم حاصل شد.

وی افزود: در دیدار با آیات عظام آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله نوری همدانی، آیت الله سبحانی و آیت الله مکارم شیرازی، گزارشی از وضعیت فعالیت‌های فرهنگی و وضعیت روابط دو کشور ارائه و در مورد زمینه‌های متعدد ارتباط و همکاری بین دو کشور و اقدامات انجام شده جهت اعتماد سازی از سوی طرفین برای گسترش سطح روابط صحبت شد.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه در این دیدار آیات عظام در جریان رشد تشیع در سالیان اخیر و مظاهر آن در آذربایجان و جهت گیری اجتماعی به سمت فهم شعائر شیعه قرار گرفتند، یادآور شد: ایشان نیز با تأکید بر سابقه ارتباط آذری‌ها با اهل‌بیت(ع) و پایبندی شیعیان آذربایجان به مظاهر شیعه در گذشته نه چندان دور نسبت به دیگر اقوام، بر لزوم تقویت روابط ایران و آذربایجان تاکید فرموده و گفتند که لازم است دو کشور ایران و آذربایجان که متعلق به پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند، روابط خود را تقویت کنند و مراقب باشند در دام دشمنانى که درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین این دو ملت هستند، نیفتند.

پاک آیین اضافه کرد: ایشان همچنین تاکید کردند که دولتمردان آذربایجان که خود شیعه و پیرو اهل‌بیت(ع) می‌باشند نیز بایستی فضای ترویج و نشر فرهنگ شیعی را اعتلا بخشند.

وی ادامه داد: در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی نیز جهت برگزاری نمایشگاه بازرگانی استان قم در بهار آینده در باکو صحبت و برنامه ریزی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا