آذربایجاناخبارروسیه

افزایش احتمال حملات سایبری به جمهوری آذربایجان

به گفته آنتن شینقاریف، یکی از مقامات شرکت امنیتی کاسپراسکای روسیه، احتمال وقوع حملات سایبری در جمهوری آذربایجان به دلیل ماجراجویی های سیاسی افزایش یافته است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وی با بیان اینکه احتمال مواجهه هر کشور با حملات سایبری وجود داشته و مختص یک منطقه جغرافیایی نیست؛ اظهار داشته است: تکنولوژی آی تی در آذربایجان به دلیل بهره مندی از متخصصین نرم افزار اهمیت ویژه ای داشته لکن عده ای از این افراد متخصص طرف دیگر این قابلیت را انتخاب کرده و به یک هکر یا جنایتکار سایبری تبدیل می شوند که این مسئله موضوعی خاص برای هر کشوری محسوب می شود. جدای از این در کشورهایی که بحران های سیاسی و نظامی با همسایگان خود دارند، احتمال وقوع حملات سایبری افزایش می یابد. ما می دانیم که آذربایجان به دلیل تاثیرپذیری از همسایگان خود در شرایط دشوار سیاسی قرار دارد.
وی حفاظت از زیرساخت های صنعت آی تی در آذربایجان را به دلیل تداوم مناقشه قره باغ بسیار حائز اهمیت دانسته و افزایش تهدیدات بالقوه در این کشور را به دلیل برخورداری از سیستم مالی و صنعتی قوی امری عادی ارزیابی کرده است.
لازم به ذکر است که بنابر اعلام این کارشناس روس، قرار است یئوگنی کاسپراسکای، موسس و مدیر شرکت امنیتی کاسپراسکای قرار است برای تماشای مسابقات فرمول یک در روزهای آینده سفری به باکو داشته باشد. این در حالی است که احتمال ملاقات وی با رئیس جمهور، برخی از مقامات رسمی و روسای چند شرکت بزرگ این کشور هم وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا