آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

دیدار رئیس آژانس امور دولتی ادیان گرجستان با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در تفلیس

رئیس آژانس امور دولتی ادیان گرجستان در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس گفت: روابط میان ایران و گرجستان دارای پشتوانه تاریخی مستحکمی است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمود ادیب، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با زازا واشاکمادزه، مشاور نخست وزیر و رئیس آژانس امور دولتی ادیان گرجستان در ساختمان نخست وزیری این کشور، دیدار کرد.

در این دیدار که احمدعلی مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز حضور داشت، ادیب ضمن اشاره به سابقه تاریخی همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی در ایران، وجود شرایط مشابه در گرجستان و تلاش‌های دولت این کشور برای حمایت از اقلیت‌های دینی به خصوص مسلمانان را تحسین کرد.

سفیر کشورمان در گرجستان آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها با آژانس ادیان گرجستان و پشتیبانی از اقدامات حمایتی از مسلمانان این کشور را اعلام کرد.

واشاکمادزه نیز در این دیدار، اظهار داشت: روابط میان دو کشور دارای پشتوانه تاریخی و فرهنگی بسیار قوی و مستحکمی است که در 30 سال گذشته نیز در حال توسعه بوده است.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های آژانس، بر رویکرد دولت گرجستان در حمایت از پیروان ادیان الهی و به طور خاص مسلمانان که بزرگترین اقلیت دینی این کشور را تشکیل می‌دهند، تأکید کرد.

رئیس آژانس امور دولتی ادیان گرجستان خاطرنشان کرد: ما همواره به دنبال دوستی و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا