آذربایجاناخبارعمومی

دیدار دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با رییس جمهور آذربایجان

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان در باکو دیدار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ریاست جمهوری آذربایجان ( با بکارگیری نام جعلی جدیدی برای شورای همکای خلیج فارس ) خبر داد : « الهام علی اف ، هیأت نمایندگی «شورای همکاری دولت های عرب خلیج » ( شورای همکاری خلیج فارس ) به ریاست عبداللطیف بن راشد الزّیّن را به حضور پذیرفت. »
عبداللطیف بن راشد الزّیّن با ابلاغ سلام های سران دولت های عضو «شورای همکاری دولت های عرب خلیج » به الهام علی اف گفت : « ما سطح کنونی روابط را عالی ارزیابی می کنیم و مایل به تحکیم هرچه بیشتر روابطمان هستیم. بخاطر رهبری شما در توسعه این مناسبات ، از شما قدردانی می کنیم.»
عبداللطیف بن راشد الزّیّن با اشاره به اینکه در مجمع تجاری جمهوری آذربایجان – «شورای همکاری دولت های عرب خلیج » با خوشحالی کامل حضور خواهند یافت، بر اهمیت توسعه روابط اقتصادی میان دولت های عضو این شورا و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.
دبیرکل «شورای همکاری دولت های عرب خلیج » گفت : « تقویت همکاری با جمهوری آذربایجان از نظر تامین امنیت و ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه اهمیت دارد. افزایش شمار گردشگرانی که از کشورهای خلیج ( فارس) به کشور زیبای شما می آیند، موجب خوشحالی است. »
الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه روابط میان جمهوری آذربایجان با دولت های عضو این سازمان در حال توسعه است و مناسبات سیاسی نیرومندی میان دوطرف وجود دارد، بر اهمیت سفرهای متقابل در توسعه مناسبات تاکید کرد.
الهام علی اف تاکید کرد جمهوری آذربایجان برای توسعه گردشگری کارهای زیادی انجام داده است و بخاطر افزایش شمار گردشگرانی که از خارج و از جمله از کشورهای خلیج ( فارس) می آیند، خوشحال است.
رییس جمهوری آذربایجان تاکید کرد : « در زمینه همکاری های اقتصادی ، امکانات گسترده ای داریم و برای سرمایه گذاری شرایط مناسبی وجود دارد و از این نظر ، برای سرمایه گذاری کشورهای عضو «شورای همکاری دولت های عرب خلیج » در جمهوری آذربایجان امکانات خوبی وجود دارد. توانایی رقابت اقتصاد جمهوری آذربایجان افزایش یافته است و امسال «مجمع اقتصادی داووس» جایگاه اقتصاد کشور ما را از نظر رقابت پذیری، از رده ۳۷ به رده ۳۵ در میان کشورهای جهان ارتقاء داد. »
الهام علی اف گفت : « همبستگی اسلامی جمهوری آذربایجان، تاثیر مثبت خود را برجای گذاشته و امسال جمهور ی آذربایجان بازی های همبستگی اسلامی را برگزار کرد که این بازی ها در تحکیم روابط میان کشورهای اسلامی اهمیت دارد.»
در جریان این دیدار، بر توسعه روابط هوایی دولت های عضو این شورا و جمهوری آذربایجان تاکید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا