اخباراردبیلایرانترکیهعمومیویژه

دیدار جمعی از علویان کشور ترکیه با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیروز با جمعی از فرهیختگان علویان ترکیه ملاقات نمود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیروز با جمعی فرهیخته از علویان ترکیه ملاقات کرد. بزرگان علوی در این دیدار ضمن تقاضا برای صدور مجوز توسط دولت ایران جهت احداث خانه جم در کنار بقعه شیخ صفی از اوضاع نابسامان اطراف بقعه بشدت انتقاد کردند آنها اظهار داشتند ما از زیارت حرم رضوی و قم می آییم برای ما بسیار ناراحت کننده است که تربت وحرم شاه اسماعیل مثل مشهد و قم مورد اهتمام نبوده است اینجا سرزمین اجداد ماست ما در اینجا احساس غربت نمی کنیم اجداد ما در دفاع از دولت ایران جان خود را در چالدران از دست دادند آیا دولت ایران نباید در برابر آن شهداء مسؤولیتی داشته باشد چرا مقابر شهداء چالدران اشبه به مزبله است.

در این دیدار آیت الله عاملی اظهار داشتند؛اکنون در غائله اقدامات تروریستی گروه های تکفیری، تنها پیشتیبان علویان،جمهوری اسلامی ایران می باشد که ما این حمایت ها و دفاع را بعنوان یک کشور اسلامی وظیفه خود می دانیم.

در ادمه این دیدار میهمانان ضمن ابراز خرسندی و تقدیر و تشکر از پشتیبانی ها جمهوری اسلامی ایران، آیت الله عاملی را به عنوان شخصیت برجسته جهان اسلام دانسته و ایشان را بعنوان نماد وحدت و همبستگی های آذری ها برشمردند.

لازم به ذکر است مدتی پیش نیز گروهای مختلفی از علویان ترکیه و اتریش با امام جمعه اردبیل دیدار و از ایشان به جهت شخصیت والایشان در راستای همبستگی آذریهای مسلمانان جهان تجلیل نموده بودند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا