آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

دو تبعه بنگلادشی که قصد ورود غیرقانونی از جمهوری آذربایجان به خاک ایران را داشتند دستگیر شدند/تصاویر

مرزبانی جمهوری آذربایجان از بازداشت دو شهروند بنگلادش به هنگام عبور غیرقانونی از مرز جمهوری آذربایجان به ایران خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حمید فاتح حسنلو، شهروند ایران و شهریار ستی اف، شهروند جمهوری آذربایجان نیز که برای عبور این دو بنگلادشی از جمهوری آذربایجان به ایران کمک می کردند، دستگیر شدند.
این دو فرد بنگلادشی، دانشجوی دانشگاه های «غرب» و «اودلار یوردو» باکو هستند که در ناحیه روستای آلار شهرستان «یاردیملی»دستگیر شدند.
همچنین، نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان در شهرستان جلیل آباد  اعلام کرد یک شهروند این کشور به نام آینور احمدقیزی که از سال۲۰۰۷ بدون اسناد رسمی و بطور قاچاق در ترکیه اقامت داشته و به علت نداشتن اسناد شناسایی در اوایل ژوئن ۲۰۱۷ ، بطور غیرقانونی از مرز ترکیه وارد ایران شده و سعی داشت از مسیر ایران نیز بطور غیرقانونی وارد جمهوری آذربایجان شود، دستگیر شد.
در همین ارتباط، دو تن از ساکنان روستای «موسالی » شهرستان جلیل آباد جمهوری آذربایجان نیز دستگیر شدند.

این در حالی است که شواهد از وقوع تخلفی دیگر در پاسگاه مرزی روستای اسدلی شهرستان جلیل آباد آذربایجان حکایت دارد.

طبق بررسی های اولیه معلوم شده که فردی به نام آینور گوزل آوا فرزند احمد به همراه برادران و عده ای از ساکنین روستای موسالی که به استقبال وی رفته بودند نیز طی عملیاتی از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و مورد بازجویی قرار گرفته اند. ضمن اینکه طبق مستندات معلوم شده فرد دستگیر شده از سال ۲۰۰۷ تاکنون در کشور ترکیه سکونت داشته و در همین تاریخ نیز به دلیل داشتن مدارک هویتی و اسناد دولتی متعلق به جمهوری آذربایجان در تلاش بوده تا از طریق ایران وارد این کشور شود.

لازم به ذکر است که بازداشت شدگان تا زمان اعلام رسیدگی نهایی در دادگاه توسط مرزبانی جمهوری آذربایجان مورد بررسی و بازجویی قرار خواهند گرفت.

8080
8080

منبع:پایگاه خبری مرزبانی جمهوری آذربایجان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا