آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

دوستان وزارت خارجه قدری سلیقه هم در وزارت خارجه خوب است / منصور حقیقت پور

مرکز فرهنگی قفقاز / دکتر منصور حقیقت پور مشاور رییس مجلس شورای اسلامی در پی سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران و انجام برخی اقدامات سوء و تحریک آمیز در خصوص موضوع قره باغ، نامه سرگشاده ای را خطاب به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران منتشر نمود.

دوستان عزیز وزارت خارجه

واقف هستیم توسعه روابط با کشورهای همسایه از اولویت های جمهوری اسلامی ایران است و در این مسیر هر چه کوشا باشید تلاشتان قابل تقدیر است.

در این خصوص شایسته است توسعه همکاری با یک کشور توام با رعایت ملاحظات مربوط به آن حوزه  باشد. بعضا فی مابین دو کشور همسایه روابط تیره است و عقل و منطق حکم می کند ما وجه نظر مردم را در توسعه روابط خودمان لحاظ نمائیم.

بطور مثال دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان به دلیل غصب قره باغ توسط ارامنه، دارای روابط تیره ای هستند، از سوی دیگر عقل حکم می کند ما روابط خود را بر پایه توسعه منافع ملی با هر دو کشور برقرار نمائیم. به نظر می رسد کارشناسانی که در وزارت خارجه نشسته اند و دارای بلوغ سیاسی هم، الحمدا… هستند باید قدری سلیقه هم داشته باشند. اگر قرار است نخست وزیر منتخب آمریکا (پاشینیان) در ارمنستان به ایران سفر کند چرا باید این سفر در سالروز قتل و عام مردم مظلوم خوجالی اتفاق بیفتد که مردم جمهوری آذربایجان در سالروز این قتل و عام سیاه پوش و ماتم زده اند. آیا در طول سال، روز مناسب دیگری برای سفر ایشان به ایران یافت نمی شد!؟

البته واقف هستیم که در گذشته نیز لابی ارامنه در وزارت خارجه ایران،دست گلهای زیادی به آب داده است. قرار نیست در روز قتل و عام مردم مظلوم خوجالی توسط ارامنه ما برای نخست وزیر آمریکایی ارمنستان پپسی خنک باز کنیم تا جرات کند در ورزشگاه آرارات در جمع ارامنه، اشغال ناحق قره باغ را به عنوان حق ارمنستان مطرح کند و بگوید؛ قره باغ سرزمین ارمنستان است که ادعای نادرست و نابجاست و  یقینا قره باغ خاک اسلام و آذربایجان است و توسط مسلمانان آذربایجان آزادسازی خواهد شد.

منصور حقیقت پور/۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۷

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا