اخبارایرانترکیه

دوره آموزش زبان فارسی در ارزروم ترکیه برگزار می‌شود

نخستین دوره آموزش زبان فارسی به صورت مشترک از سوی وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارزروم و مرکز آموزش دانشگاه آتاتورک برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کوروش مقتدری، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارزروم با لقمان توران، مدیر مرکز آموزش‌های مستمر دانشگاه آتاتورک (ATASEM) و معاونین این مرکز دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های فرهنگی و آموزشی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

لقمان توران در سخنانی، ضمن تشریح فعالیت‌های مرکز آموزش دانشگاه آتاتورک گفت: این مرکز در سال ۲۰۱۰ میلادی در دانشگاه آتاتورک به منظور ارائه خدمات و برنامه‌های آموزشی به دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه آتاتورک و علاقه‌مندان به کسب مهارت‌های تخصصی ایجاد شد.

مدیر مرکز آموزش‌های مستمر دانشگاه آتاتورک افزود: این مرکز علاوه بر اجرای برنامه‌های رسمی دانشگاه، فعالیت‌های آموزشی همانند برگزاری دوره‌های آموزش زبان‌های خارجی و هنر را انجام می‌دهد.

مقتدری هم در سخنان خود، با اشاره به جایگاه و اهمیت آموزش زبان و ادبیات فارسی و حمایت و پشتیبانی نهادهای ایرانی همانند بنیاد سعدی از فعالیت‌های آموزش زبان فارسی، آمادگی وابستگی فرهنگی ایران را برای برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در مرکز آموزش دانشگاه آتاتورک اعلام کرد.

در این دیدار، مقرر شد تا به زودی نخستین دوره آموزش زبان فارسی به صورت مشترک از سوی وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مرکز آموزش دانشگاه آتاتورک برگزار شود. برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های خوشنویسی فارسی و سایر هنرهای تجسمی از دیگر مواردی بود که در این دیدرا مورد بحث قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا