آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

 دوره آموزشی ناتو برای نیروی هوایی جمهوری آذربایجان

رسانه‌های جمهوری آذربایجان از برگزاری دوره آموزشی ناتو در شهر «باکو» برای پرسنل نیروی هوایی این کشور با تمرکز بر امور هوایی و دفاعی خبر دادند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رسانه‌های جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از برگزاری دوره آموزشی ائتلاف ناتو در شهر «باکو»، پایتخت جمهوری آذربایجان برای پرسنل نیروی هوایی این کشور خبر دادند.

وبگاه «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان» در این زمینه اعلام کرد که در چارچوب همکاری بین وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و ناتو، دوره آموزشی «استفاده از بالگرد در عملیات» در حال برگزاری است و پرسنل نیروی هوایی و نمایندگان تیم آموزشی فرماندهی هوایی ناتو از پایگاه هوایی «رامشتین» در آلمان در این دوره حضور دارند.

در این دوره آموزشی قابلیت‌های عملیاتی بر اساس استانداردهای ناتو و امور دفاعی، امنیتی و پشتیبانی هوانوردی به پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان ارائه خواهد شد.

همکاری های ناتو و جمهوری آذربایجان در قالب برنامه مشارکت برای صلح، آموزش نیرو های نظامی این کشور مطابق با معیارهای ناتو و شرکت نیرو های جمهوری آذربایجان در رزمایش‌های ناتو است. ارتش جمهوری آذربایجان برای حفظ آمادگی رزمی خود به ویژه در تقابل با ارمنستان در تلاش است.

منبع: راهبرد معاصر

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا