آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

دوره آموزشی«کشف اجناس غیرمجاز» برای کارکنان گمرکات جمهوری آذربایجان و گرجستان از سوی متخصصان آمریکایی

اداره کنترل صادرات و امنیت مرزی سفارت آمریکا در باکو (EXBS)، یک دوره آموزشی در زمینه ممنوعیت تجارت ریلی برگزار کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی آخار.آذ،متخصصان آمریکایی بهترین روش ها و تجارب استفاده از تجهیزات بازرسی غیر مجاز که توسط مرزبانان آذربایجان و گرجستان در مسیر حرکت قطارهای مسافربری و باری بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد را به فراگیران آموزش می دهند.
بنابر اعلام سفارت آمریکا در باکو، ۱۲ نفر از کارکنان گمرک آذربایجان و گرجستان در قالب گروه های مختلف در دوره آموزش کارکنان گمرک، با هدف مقابله با مشکلات ناشی از قاچاق شرکت خواهند کرد.
هدف از برگزاری این کلاس آموزشی افزایش تجربیات مربوط به کشف محموله های غیرقانونی و غیر مجاز، مقابله با حمل و نقل اجناس و کالاهای غیرقانونی عنوان شده است.
به گفته دفتر دیپلماتیک این سفارتخانه، جمهوری آذربایجان و گرجستان به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی حائل میان آسیا، اروپا و خاورمیانه همچنین هم مرز بودن با روسیه، ایران و ارمنستان ایجاب می کند تا این دو کشور همکاری های خود با ایالات متحده آمریکا را در زمینه حفاظت از مرز و مقابله با انتشار سلاح های کشتارجمعی توسعه دهند.
این کلاس آموزشی قرار است تا روز جمعه ۱۲ آبان ادامه داشته باشد.
لازم به یادآوری است که ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای از سوی مرکز کنترل صادرات و امنیت مرزی سفارت آمریکا در باکو محدود به این کلاس آموزشی نبوده و دولت ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۹۹ تاکنون هزینه ای بالغ بر ۲۶٫۳ میلیون دلار بابت ارائه این خدمات آموزشی به جمهوری آذربایجان پرداخت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا