آذربایجاناخبار

دستیار ارشد الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان، مخالفان وی را « داعشی های (فضای) مجازی» نامید.

دستیار ارشد الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان، مخالفان وی را « داعشی های (فضای) مجازی» نامید.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه « ینی مساوات » ، علی حسن اف در جمع روسا و سردبیران رسانه های جمهوری آذربایجان در همایش « همبستگی روزنامه نگاران علیه تمایلات منفی؛ حفظ ارزش های ملی – معنوی در رسانه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی» پیروزی باراک اوباما و دونالد ترامپ در انتخابات های دو دهه اخیر آمریکا را نتیجه راهبرد درست در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی ارزیابی کرد و افزود : « برخلاف آمریکا، مفاسدی که شبکه های اجتماعی در سال های اخیر در کشورهای منطقه اوراسیا و خاورمیانه ( غرب آسیا) ایجاد کرده ، از موضوعات مهم است. حتی در زمان اغتشاشات ۲۰۱۱ در بریتانیای کبیر ، استفاده از این شبکه ها محدود و هدف آن «جلوگیری از فراخوان های زیان بار» اعلام شد. بی تردید به همین علت است که در کشورهای بزرگ همسایه (جمهوری) آذربایجان نیز در مقاطع مختلف استفاده از شبکه های اجتماعی محدود شده یا برای ایجاد شبکه های بزرگ ملی تلاش هایی شده است. اما، (جمهوری) آذربایجان از زمان لغو تمامی ممنوعیت ها و سانسورهای رسانه های گروهی در شش آگوست ۱۹۹۸ با فرمان حیدر علی اف، رهبر ملی ، هیچ محدودیتی در فعالیت هیچ رسانه ای برقرار نکرده و راه محدودسازی شبکه ها را که پدیده جدیدی هستند، انتخاب نکرده است. امروز، از ده میلیون نفر جمعیت این کشور ، نزدیک به سه میلیون نفر کاربر شبکه های اجتماعی نظیر « فیسبوک» ، « توییتر» ، « یوتیوب» و « اینستاگرام» هستند. به موازات این ها، متاسفانه وجود تلاش هایی برای سوء استفاده برخی محافل از این امکانات، ناراحت کننده است. »
این مقام ارشد دولتی جمهوری آذربایجان افزود : « تبلیغات کثیف دائمی برخی نیروهای خارجی و گروه های سیاسی داخلی ضد حاکمیت ( جمهوری) آذربایجان و ضد کشور، نشانه همین وضعیت است. شرکت کنندگان و سازمان دهندگان حرکت های تبلیغاتی که در مقاطع مختلف سازمان دهی می شوند، نظام لائیک موجود در کشور و ساختار مناسبات قومی – دینی را هدف قرار می دهند و حتی دروغ هایی دراین باره منتشر می کنند که نام کشورمان ( جمهوری آذربایجان) بر اثر « اشتباهی تاریخی » شکل گرفته است. صفحاتی که بطور هدفمند تحت کنترل گروه های دینی تندرو و انجمن های جدایی طلب دایر شده اند، فضای تساهل موجود در کشور را که بزرگ ترین دستاورد ما و ثباتی را که ضامن توسعه مان است، هدف قرار می دهند. پوشیده نیست که این محافل و انجمن ها و گروه ها تحت تاثیر دولت های همسایه و بخصوص مراکز حیله گر ارمنستان قرار دارند و از سال ۲۰۱۵ به بعد، تبلیغات کثیفی ضد شخصیت رییس جمهوری آذربایجان و اعضای خانواده اش به موازات فعالیت های مراکز ضدآذربایجان مشاهده می شود. عناصر گروهکی مرا و خانواده ام را نیز به عنوان فرد مسئول در دولت در حوزه دیاسپورا و رسانه های کشور هدف اهانت های خود قرار می دهند. »
دستیار ارشد رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به افزایش انتشار مطالب مخالفان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۱ آوریل در این کشور ، این مخالفان را « ماشین فحاشی » ، « گروهک های اهانت» ، « اپوزیسیون فحش » و « داعش های مجازی» توصیف کرد و گفت : « از زمان آغاز مناقشه قره باغ کوهستانی ، لابی ارمنی برای رسیدن به آرزوی خود، برای تبدیل باکو به بیروت و (جمهوری) آذربایجان به لبنان تلاش می کرد و این را مخفی نیز نمی کرد. در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ نیز همان نیروها و عوامل داخلی آنها برای این هدف تلاش کردند و براثر رویارویی با وحدت الهام علی اف ، رییس جمهوری با ملت و اراده آهنین وی ، عقب نشینی کردند. اینها در سال ۲۰۱۳ نیز در طرحی حیله گرانه « اتحادیه میلیاردرها» را ایجاد و برای به دست گرفتن حاکمیت تلاش کردند. خوشبختانه در هر بار ، این عناصر ضدملی با اراده آهنین رییس جمهوری و مقاومت ملت (جمهوری) آذربایجان عقب نشینی کرده اند. خیانت، تنها کاری است که از دست آنها برمی آید و اصطلاح « لبنانیزه کردن» نیز تغییر یافته و با « تبدیل کردن به سوریه» جایگزین شده است. »
علی حسن اف با فراخوان رسانه های جمهوری آذربایجان به مقابله با مخالفان الهام علی اف گفت : « من طی ۲۵ سالی که در خدمت دولتی بوده ام، همواره با مشاهده مطالب غیرلازم درباره پیامبر اسلام (ص) ، حیدرعلی اف، معمار و بانی دولتمان ، مصطفی کمال آتاترک، بانی جمهوری ترکیه و شعرا و نویسندگانی که آنها را برجستگان و مفاخر جهان ترک می شماریم، واکنش شدید نشان داده و بر ضرورت حفظ ارزش ها تاکید کرده ام. فکر می کنم که در وضعیت کنونی نیز همان موارد به همان درجه، جدی هستند. زیرا، هم اکنون نیز سرنوشت « آذربایجان گرایی » که تمامی هم نژادانمان در دنیا را متحد می سازد و حیثیت ملی و ارزش های ملی – معنوی ما مطرح است. در چنین شرایطی هیچ کس نمی تواند موضع انفعالی داشته باشد. ما باید یا میدان را به عناصر گروهکی و نیروهای حیله گر و خائن که کشور ما را « آران » یا « سلطنت آبشرون» می نامند، واگذار کنیم یا بتوانیم با بسیج نخبگان ملی ، این عناصر ضدملی را متوقف و انسان ها را از راه نادرست برحذر نگه داریم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا