آذربایجاناخبارعمومیویژه

در نشست حمایت از سردار حسنلی عنوان شد؛حبس یک روحانی در سال همبستگی اسلامی در جمهوری آذربایجان مایه‌ی شرمندگی است/تصاویر

حاج آقا نوری یف: دستگیری یک روحانی باشخصیت به علت اقامه‌ی نماز آن هم در سالی که همبستگی اسلامی نامیده‌اند، شرم‌آور است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلامین سسی؛ طی جلسه‌ای در 2 آوریل روحانیون بانفوذ این کشور، ریش سفیدان و اصحاب رسانه برای دفاع از حقوق روحانی بازداشت شده، حاج سردار حاج حسنلی در باکو جمع شده‌اند.

در این میزگرد حاضرین با سخنرانی در مورد شخصیت حاج سردار، حبس وی را در تقابل با ارزش‌های دینی و معنوی مردم  در کشور دانسته‌اند.

جلال شفیع اف در این جلسه گفت: حاج سردار حسنلی برای برگزاری نماز جماعت و نیز فعالیت دینی هم صلاحیت و هم لیاقت دارد؛ این موضوع را مردم با حمایت خود از این روحانی بیان کرده‌اند.

حاج آقا نوری یف یکی از شرکت کنندگان در این میز گرد نیز عنوان نموده : امسال سال همبستگی اسلامی در جمهوری آذربایجان اعلام شده است. این موجب شرمندگی است که مهمانانی را از کشورهای اسلامی به کشور دعوت کنی و بعد به آن‌ها بگویی که یکی از روحانیون ما به دلیل اقامه نماز در بازداشت به سر می‌برد.

حاج الهام علی اف یکی دیگر از سخنرانان این میزگرد نیز اظهار داشته است: بازداشت حاج سردار دهن کجی به مردم آذربایجان است زیرا خدمات حاج سردار نه تنها شهرستان ماساللی بلکه تمامی آذربایجان را شامل می‌شود.

در ادامه این میزگرد عالمان دینی دیگر نیز  به سخنرانی پرداختند و در اظهارات خود اعتراض خود را نسبت به دستگیری حاج سردار اعلام کرده و بر ضرورت برچیده شدن این وضعیت در جمهوری آذربایجان تاکید نمودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا